דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בגלל תקלה בבדיקות: טויוטה עצרה משלוחי דגמי דיזל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה גילתה תקלה בבדיקת מנועי דיזל במספר דגמים
  • המכוניות נבדקו עם תוכנה אחת, אך שווקו עם אחרת
  • לא צפויה השפעה על השיווק בישראל

המשלוחים נעצרו: טויוטה הודיעה על עצירת משלוחי עשרה דגמים שונים המצוידים במנועי דיזל - מהם שניים הרלוונטיים לישראל: היילקס ולנדקרוזר. זאת בשל תקלה שהתגלתה בתהליך בדיקת המנועים, כזו שלדברי היצרנית לא משפיעה על תפוקת המנועים בפועל, על הבטיחות או על פליטת המזהמים.

לדברי היבואנית, עצירת המשלוחים לא צפויה להשפיע על השוק המקומי שכן משלוחי הלנדקרוזר הופסקו כבר בשנה שעברה בהמתנה להגעת הדור החדש, בעוד ההיילקס נמכר בשלב זה מתוך המלאי הקיים בארץ, ומשלוח נוסף שלו צפוי רק בעוד מספר חודשים.

טויוטה לנד קרוזר

מדובר בשלושה מנועי דיזל בנפח 2.4, 2.8 ו-3.3 ליטר. מלבד הלנדקרוזר וההיילקס, בעולם משווקים המנועים האלו גם בדגמי טויוטה הייאס, פורטונר, אינובה ולנדקרוזר 300, לצד דגמי הינו דינה לקסוס LX500d ומאזדה בראוני-וואן. הלנדקרוזר החדש, שצפוי להגיע ארצה בהמשך השנה, לא מושפע מהתקלה.

זיוף בתוצאות: לדברי היצרנית, המנועים שיוצרו על ידי חברת הבת "תאגיד תעשיות טויוטה" (TICO) נבדקו כאשר הם מצוידים בתוכנת ניהול מנוע שונה מזו המותקנת בדגמים המיועדים לייצור המוני. במהלך הבדיקות, שנועדו לצרכי רישום רגולטורי, נעשתה מניפולציה במדידת תפוקת הכוח כך שהתוצאות שהתקבלו היו "חלקות" יותר, וללא שינויים במהלך המדידה.

טויוטה היילקס

התקלה התגלתה במהלך בדיקות שבוצעו לבדיקת מנועים של מלגזות וציוד הנדסי, על ידי צוות מומחים שהוזמן לשם כך. נשיא טויוטה קוג'י סאטו התנצל פומבית במסגרת מסיבת עיתונאים, הודה בכך שעקב התקלה "נגרמו צרות עצומות ללקוחותינו" ואף הבטיח לבצע רפורמה דרסטית בתרבות הארגונית של החברה, כדי למנוע הישנות של מקרים דומים.

מלבד המשלוחים שנעצרו, תקלת המדידה נוגעת ל-84 אלף רכבים נוספים שכבר סופקו ללקוחות - אך היצרנית הודיעה כי כל הרכבים שסופקו מספקים בפועל את הביצועים הנדרשים ולכן לא אמורים להיקרא לתיקון.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה