דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רב המכר של ב.מ.וו מתחדש ונחשף כמעט ללא הסוואה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-X3 החדש יהיה דור רביעי בשושלת
  • בלי חשמל, אבל עם בנזין, דיזל והיברידי
  • יוצג רשמית בשבועות הקרובים

טייק 4: עם 350 אלף יחידות שנמכרו אשתקד, ה-X3 היה לדגם הנמכר ביותר של ב.מ.וו ב-2023, יותר אפילו מסדרה 3 הנחשבת למחזיקה הקבועה בתואר. הישג מרשים בעיקר בהתחשב בעובדה שמדובר בדגם הוותיק ביותר באולם התצוגה של היצרנית כיום.

כעת חושפת היצרנית תמונות ופרטים ראשונים על דור חדש ורביעי בשושלת (מכונה G45) מניסויי נהיגה, לקראת חשיפה רשמית בשבועות הקרובים. מדבקות ההסוואה לא מאפשרות התרשמות מלאה מהמראה החדש, אך היצרנית מבטיחה הקטנת מקדם הגרר (מ-0.29 ל-0.27), וכתוצאה מכך הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

גם תמונות של תא הנוסעים לא נחשפו, אבל ב.מ.וו צפויה להציע כאן את הסידור המוכר של צמד מסכים המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע ומיעוט מתגים.

בנזין, דיזל והיברידי: בשונה מהדגם היוצא שהוצע גם עם הנעה חשמלית (iX3), הפעם ב.מ.וו שומרת את מערכת ההנעה הנקייה מזיהום לניאו קלאסה X שהוצג לאחרונה כקונספט לרכב פנאי חשמלי ראשון על בסיס פלטפורמה ייעודית.

ה-X3 לעומת זאת ימשיך להתבסס על פלטפורמת הדגם היוצא (CLAR) עם שינויים מתבקשים למערכות מכאניות שונות וליחידות ההנעה.

כבעבר תהיה בחירה בין מנועי בנזין מוגדשים, עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, או שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר בגרסת M-פרפורמנס, שתוצע כנראה רק באמריקה. צמד מנועי הבנזין המוגדשים ישמשו בסיס לגרסאות היברידיות-נטענות עם טווח נסיעה שצפוי להיות גדול משמעותית מ-44 ק"מ ב-X3 הנוכחי.

כל המנועים יחוברו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. עוד נציין כי למרות הירידה בביקושים לדגמי המוזנים בסולר, באירופה יוצע ה-X3 גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר.

מה אנחנו חושבים: מרושם ראשוני נדמה שב-X3 החדש ב.מ.וו ביצעה שינויים קטנים מבדגמים חדשים אחרים שלה, בכדי להתאים לקהל היעד הגדול שכבר קיים לו במטרה לשמור על מעמדו כרב מכר.

את התשובה לשאלה האם זה מספיק כדי להתמודד על ראשות הקטגוריה מול מרצדס GLC, שהציג בדור הנוכחי קפיצת מדרגה משמעותית, נדע רק בעתיד לאחר שננהג בו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה