דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

על בנזין טהור - פצצת המהירות החדשה של פרארי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-12Cilindri שומרת על מנוע V12 אטמוספרי והנעה אחורית
  • עם 830 כ"ס, 2.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-340 קמ"ש מרביים
  • לישראל תגיע עד סוף השנה

אוקטן גבוה: פרארי חשפה את ה-12Cilindri (דודיצי צ'ילינדרי באיטלקית, 12 צילינדרים), מחליפת ה-812 סופר-פאסט, וככל הנראה המכונית האחרונה מבית היוצר של מראנלו עם מנוע V12 אטמוספרי וטהור. המנוע, בנפח 6.5 ליטר, זוכה לשינויים לאבריו הפנימיים במטרה להפחית ממשקלם כמו בוכנות מאלומיניום, גל ארכובה חדש (קל ב-3%) וטלטלים מטיטניום (קלים ב-40%). אלו, יחד עם שינוי למערכת תזמון השסתומים, מאפשרים לו לפעול בטורים גבוהים יותר עם קו אדום ב-9,500 סל"ד (600 סל"ד יותר מב-812), והוא מפיק כעת 830 כ"ס (30+).

החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמד (7 הילוכים ב-812), המוצבת מאחור על מנת לאפשר חלוקת משקל אופטימלית, ומחוברת רק לגלגלים האחוריים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה. לדברי היצרנית העברות ההילוכים מהירות ב-30% בעוד מחשב ניהול המנוע משנה את אספקת המומנט בהתאם להילוך הנבחר, דבר המאפשר בניית כוח חלקה והדרגתית יותר.

באופן מפתיע הביצועים זהים ל-812 עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7.9 שניות (2.95 שניות ו-8.2 שניות בהתאמה לספיידר) בדרך ל-340 קמ"ש מרביים.

קופה או קבריולה: ה-12 תוצע עם אפשרות בחירה בין מרכב קופה לקבריולה עם מנגנון חשמלי המאפשר מעבר מגג סגור לפתוח ולהיפך ב-14 שניות במהירות של עד 45 קמ"ש. חלון אחורי מתרומם חשמלית מאפשר לדברי היצרנית הפחתה של חדירת רוח ואפשרות לניהול שיחה בין הנהג לנוסע גם ב-200 קמ"ש.

בהשוואה ל-812 היא ארוכה ב-7.5 ס"מ (473 ס"מ) אך עם בסיס גלגלים קצר ב-2 ס"מ (270 ס"מ) האמורים – יחד עם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים - לחדד את התגובות לשינויי כיוון. תא המטען קטן ב-50 ליטר (270 ליטר בקופה, 200 ליטר בספיידר).

לדברי פרארי מרכב האלומיניום בעל קשיחות גבוהה ב-15%, מחשב הניהול הדינמי (SSC) בעל יכולת חוזי מהיר ומדוייק יותר של מידת האחיזה ומערכת בלימה על-חוטית (Brake-by-Wire) מדוייקת מבעבר. הצמיגים במידה זהה ל-812 (275/35 מלפנים, 315/35 מאחור) אבל עם התנגדות נמוכה לגלגול ב-10% במטרה לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני שונה מהמקובל ביצרנית, עם פס שחור כמעין סבכה קדמית המשולבת עם יחידות התאורה, כהומאז' ל-GTB/4 365 דייטונה מסוף שנות השישים. החלק האחורי מעוצב בצורת כנף דלתא, עם צמד מסיטי אוויר בקצוות המתרוממים חשמלית (בהתאם לכוחות הפועלים על ציר האורך והרוחב) ליצירת כוח הצמדה.

תא הנוסעים עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים כמו למשל גימורי אלקנטרה המכילים 65% פוליאסטר ממוחזר. העיצוב הוא המוכר של פרארי עם הגה הכולל מתגי מגע לשליטה במערכות השונות לרבות הנעה ובורר הנהיגה (מנטינו) ומאחוריו לוח מחוונים דיגיטלי ("15.6). במרכז הקונסולה מסך מגע ("10.25) לשליטה במערכת נוחות-בידור ועם מסך מגע נוסף לנוסע ("8.8).

מה אנחנו חושבים: עם ה-12 נדמה שפרארי הצליחה לשמר מנוע V12 טהור, ללא מגדש וללא סיוע חשמלי, במכונית הספורט שלה. מצד אחד זהו הישג מרשים לאור תקני זיהום האוויר המחמירים, אבל מצד שני מדובר באחת הפעמים הנדירות שהיצרנית ממראנלו מציגה מכונית חדשה שלא באמת מחדשת הרבה, עם ביצועים זהים לאלו שהציעה קודמתה כבר לפני 7 שנים.

השמירה על התואר מלכת הקטגוריה, מול למבורגיני רוולטו ומול אסטון מרטין וונקוויש חדשה שתראה אור בקרוב, תהיה משימה קשה בהרבה מבעבר.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה