דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלי מערכות בטיחות חשובות: החל שיווק פורת'ינג, סינית חשמלית חדשה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורת'ינג פריידי היא יצרנית מכוניות סינית
  • תשווק כאן באופן לא שכיח חשמלית ללא מערכות בטיחות
  • ההבטחה: בעתיד יגיעו מערכות כאלה

עוד חשמלית מסין: מותג החשמליות פורת'ינג, מבית ענקית הרכב הסינית דונגפנג, מתחיל היום רשמית בשיווק מקומי. הדגם הראשון שהגיע ארצה הוא פורת'ינג פריידיי, רכב פנאי קומפקטי, והוא ישווק כאן על ידי UMI (שברולט, קדילאק) שתמכור את הדגם באולמות תצוגה לא ייעודיים. תג המחיר עומד על 175 אלף שקלים, יקר באלפי שקלים מדגמים מתחרים כמו BYD אטו 3, ג'ילי גיאומטרי C או MG ZS.

חשוב לציין כי בשלב זה ישווק הפריידיי ללא תקינה אירופית במסגרת אישור יבוא "סדרות קטנות", שמשמעותו עד 400 יחידות. זאת מכיוון שהרכב - באופן נדיר בתעשייה - אינו מצויד כלל במערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות. ביבואנית מבטיחים כי משלוחים עתידיים יגיעו בתקינה אירופית מלאה ועם ציוד בטיחותי מלא, אך לא יודעים לנקוב במועד.

מה עוד צריך לדעת: הממדים גדולים מהמתחרים הישירים מבית BYD וג'ילי, עם עוד כ-16 ס"מ לאורך, עוד כשמונה ס"מ בגובה. בסיס הגלגלים שלה דומה. נפח תא המטען עומד על 480 ליטרים והמשקל העצמי גבוה מהמקובל בקטגוריה, ועומד על מעט יותר משני טונות.

הפריידי מוצע עם מנוע חשמלי יחיד שמייצר 200 כ"ס, ומזנק מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8 שניות בדיוק. הסוללה גדולה מהמתחרים הישירים עם קיבולת של 85.9 קוט"ש, ולכן מוצמד לו טווח נסיעה רשמי נדיב של 510 ק"מ. טעינת AC תלת-פאזית מתאפשרת בקצב של 11 קילוואט, בעוד קצב הטעינה המהירה עומד על 80 קילוואט - בדומה למתחרים הישירים.

מפרט האבזור כולל בין היתר מושבים בריפוד דמוי-עור עם כוונון חשמלי וחימום לנוסעים מלפנים, ועם זכרונות, אוורור ועיסוי למושב הנהג, מסך מגע בגודל "10.25 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמות היקפיות, גג שמש פנורמי ודלת תא מטען חשמלית עם פתיחה בהושטת רגל.

בתחום הבטיחות יש שש כריות אוויר, ניטור שטחים מתים במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור.

מה אנחנו חושבים: כשיבואנית רכב משיקה בישראל מותג חדש, היא עושה זאת כמעט תמיד בקול תרועה רמה, עם מסיבות עיתונאים חגיגיות או לפחות בהודעה רשמית לעיתונות. אבל המקרה של פורת'ינג שונה, ואת הבשורה על תחילת השיווק גילינו לגמרי במקרה. האם להשקה מתחת לרדאר יש קשר לבעיית מערכות הבטיחות? רק ליבואנית יש לכך תשובה.

למאמר זה התפרסמו 26 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה