דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

על בסיס טויוטה יאריס קרוס - לקסוס LBX בדרך ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • לקסוס LBX הוא רכב הפנאי הקטן ביותר של היצרנית
  • בין היתר הוא גם הזול ביותר שלה
  • בינתיים מוצע רק כהיברידי, לא יהיה חשמלי

לקסוס LBX, הדגם הקטן ביותר של יצרנית היוקרה היפנית בו נהגנו לאחרונה (דיווח בקרוב), יגיע לישראל רק בעוד כמה חודשים. לדברי היבואנית, הסיבה לעיכוב נעוצה במצור הימי שהטילו החות'ים על קווי הספנות בים האדום. אבל המחיר נחשף כבר עכשיו: בין 200-226 אלף שקלים, בהתאם לחמש רמות הגימור.

כפי שדיווחנו בעבר, רכב הפנאי החדש של לקסוס נשען בכבדות על מכלולי טויוטה יאריס קרוס, להיט המכירות ההיסטרי של החברה האם. הפלטפורמה היא TNGA-B המוכרת, עם כי ניכת צמיחה קלה בממדים. כך למשל, בסיס הגלגלים צמח ב-2 ס"מ ל-258 ס"מ, ולרוחב נוספו 6 ס"מ ל-182.5 ס"מ. בשני המקרים, לטובת מרחב המחייה של הנוסעים.

הוא ישווק רק עם יחידת כוח היברידית אחת: מנוע בנזין אטמוספרי עם שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 136 כ"ס. בדיוק אותה יחידת הנעה של היאריס קרוס, עם שידרוג קל בדמות גל איזון בתוך גל הארכובה למזעור רעידות בהילוך סרק, בעיה מוכרת של מנועי שלושה צילינדרים. גם המנוע החשמלי זהה, וכך גם תיבת ההילוכים הרציפה, אם כי בלקסוס היא מכוילת מעט אחרת.

הסוללה לעומת זאת שונה לחלוטין, וב-LBX יש מבנה פנימי שונה לאלקטרודות (בי-פולאר) וקיבולת אנרגיה עדיפה ביחס למשקל. אבל, היא אינה מאפשרת נסיעה על חשמל בלבד אלא רק מסייעת בגלישה חשמלית לפרקי זמן ארוכים יותר לקראת עצירה ובשיוט. שינוי זה, יחד עם יחסי ההעברה השונים, מאפשרים ל-LBX להציע ביצועים זריזים משמעותית עם 9.2 שניות מ-0-100, לעומת 10.7 שניות ביאריס קרוס.

רמת הבסיס 'אלגנט' כוללת בין היתר לוח מחוונים ("7), מסך מגע-מולטימדיה "9.8 עם קישוריות Apple CarPlay אלחוטית ו-Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת לד וחישוקי "18 קלים. מרמת הגימור הבאה 'אלגנט+' ובכל יתר רמות הגימור, מצוידת הלקסוס בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל "12.3, טעינה אלחוטית לסלולר ועוד כמה פריטים קטנים.

אבזור הבטיחות זהה בכל רמות הגימור ומעבר למערכות המוכרות יש גם התרעה והגבלה בפתיחת כל דלתות המכונית במידה ומתקרבת סכנה מאחור.

מה אנחנו חושבים: לקסוס מנסה להיכנס לטריטוריה חדשה בה אף שחקנית יוקרה לא הצליחה לפניה. זו גם קטגוריה מצומצמת למדי שכוללת בינתיים לפחות שלוש מכוניות, כולן חשמליות לחלוטין (DS3 קרוסבק, וולוו EX30 וסמארט #1), ואת אודי Q2 הוותיק שייצורו יפסק בקרוב. אם יהיה לו דור חדש, סביר שיהיה אף הוא חשמלי לחלוטין.

אבל לקסוס מגיעה לשם עם מכונית היברידית וללא גרסה חשמלית באופק, ואולי לכן היא תולה בדגם תקוות גדולות עם צפי למכירת כ-70 אלף יחידות בעולם, מתוכן 24 אלף רק באירופה וכ-950 בישראל. נתח המהווה לא פחות מ-65% ממכירות המותג בארץ. זה מאוד אופטימי, אבל על בסיס ההצלחה של היאריס קרוס, לא לגמרי בלתי אפשרי.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה