דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החגיגה נגמרת? טסלה מפטרת יותר מ-14 אלף עובדים

Getting your Trinity Audio player ready...

אפריל הוא לא החודש של אילון מאסק, ונראה שגם החודשים שיגיעו בהמשך לא יאירו לו פנים במיוחד. יצרנית הרכב החשמלי טסלה אותה הקים, ושהפכה אותו לפרקים לאיש העשיר בעולם, חברה ששווה עדיין - למרות צלילה של עשרות אחוזים בשווי המניה - יותר מכל מתחרותיה הגדולות גם יחד, עומדת לפטר בין 14 ל-15 אלף עובדים במפעליה ברחבי העולם - ארה"ב, גרמניה, סין.

אילון מאסק מציג את טסלה

מספר זה מבטא כ-10% מכוח האדם העוסק בייצור מודל 3 ו-Y, מודל S ו-X והטנדר סייבר-טראק, שהקיף בסוף 2023 למעלה מ-140 אלף עובדים. חשיפת התכנית התאפשרה הודות למזכר פנימי בחברה שהודלף לסוכנויות ידיעות שונות.

לפי המזכר, מאסק מבהיר כי "כהכנה לשלב הבא בצמיחתה של טסלה, יש להביט לעומק בכל אחת מחטיבות החברה במטרה לקצץ בהוצאות ולהגביר את התפוקה. כחלק ממאמץ זה, בחנו היטב את החברה והגענו להחלטות קשות, בהן הקטנת כוח האדם בפסי הייצור ברחבי העולם ביותר מ-10%".

כבר בתחילת החודש חשפה סוכנות הידיעות רויטרס, כי מאסק החליט לזנוח את תכניותיו הגרנדיוזיות למכונית זולה מתחת למודל 3, שצפויה הייתה לזכות בכינוי 'מודל 2' ולהמכר תמורת כ-25 אלף דולר בלבד, מעין רף כניסה גורף בתעשיה עליו מתחרות כל יצרניות הרכב החשמלי כיום.

המכונית קטנת המידות אמורה הייתה ליהנות מעלות ייצור נמוכה משמעותית ממודל 3, ולשאת סוללה - המרכיב היקר ביותר ברכב חשמלי - זולה באופן ניכר מזו המשמשת כיום את דגמי היצרנית. אלא שהתחרות העזה מסין, כמו גם האטה בקצב צמיחת הדרישה לרכב חשמלי, שכנעו כנראה את היזם הכריזמטי לזנוח את התכנית המובטחת, סביבה בנה הרים וגבעות פיננסיים.

מאסק, כך דווח, כן ישתמש בפלטפורמה שפיתח עבור מודל 2 לטובת צי רובו-טקסי עתידי המונה פוטנציאלית כחצי מיליון מכוניות חדשות בשנה, אם כי כרגע לפחות לא ברור מי, היכן ומתי יעשה בו שימוש.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. לכל פוץ יש גם יום שהוא נהיה ימפוץ 
    מניפולטור, 15-04-2024

    מסק הוא מניפולטור מהמעוליםב עולם הצליח להביא מיליארדרים להשקיע במיזמים שלו בוחלקם כל הכסף יזרום לביוב . מיליארדיםש יכלו לשפר את האנושות זרמו לפח הזבל בגללש מיליארדרים רוצים רק עוד מיליארדים. גם המכוניות שלו הן סתם עוד קופסאות פח עם מנוע חשמלי שלמרות כל היחודיות שלהן , הסוף של מפעלי הרכב שלו ידוע - עוד חשמלית ועוד זבל שעולה על הכיבישם (סוללות)

    סגור תגובה

  • 2. עדיף מלממן ערבים  
    סוללות או טילים, 15-04-2024

    כרגיל, עם ישראל הוא המחריב של עצמו. תמשיכו למלא דלק ולממן את הטרור הערבי - כיף.

    סגור תגובה

  • 3. טסלה זה לא העסק העיקרי 
    דדד, 15-04-2024

    יש מספיק פרוייקטים למאסר, טסלה זה רק תחביבאם הוא יעצור את יצור הרכב לכמה חודשים כדי לעשות חושבים אני בטוח שיוכל להשפיל את הסינים עם רכב מעולה

    סגור תגובה

  • 4. יזם 
    האזרח קין, 16-04-2024

    ככה מגיש איש עסקים.שום רגשות וסנטימנטליות מתיעלים ואפילו סוגרים בסוף זה עסק. לא מרוויח- משנים

    סגור תגובה

  • 5. חרטא 
    דד, 16-04-2024

    חשמלית זה רכב בלי נשמה מצועצע ולא ניתן למכירה אחרי 3 שנים

    סגור תגובה

  • 6. ל2 יש גם דלק מבעלות ברית 
    אלכס3, 16-04-2024

    יש לנו דלק מאנגולה, אזרבג'אן ויש לנו גז בישראל שאפשר להשתמש לתחבורה. שימוש במכוניות חשמליות הרבה יותר יקר מרכב בעירה פנימית

    סגור תגובה

  • 7. טסלה המגמרת = סטלה המפטרת 
    עיד אל פיטר המפטר, 16-04-2024

    טסלה המגמרת = סטלה המפטרת

    סגור תגובה

  • 8. דואגים לעצמכם 
    נגד טרור, 16-04-2024

    נניח שחשמליות יקרות יותר וכו.. אתם מעדיפים את הנוחות שלכם מכסף לטרור!!! תחשבו שאם אנחנו נהיה אור לגויים ונהיה רק חשמליים, מי שקונה דלק מהערבים יעבור יותר לחשמלי = פחות קניית דלק מהערבים = פחות טרור. אבל הכי חשוב שבמכונים שמסיעה ילדים תהיה "נשמה" ...

    סגור תגובה

  • 9. החגיגה נגמרת? טסלה מפטרת יותר מ-14 אלף עובדים 
    DANY_FROM_TORONTO, 16-04-2024

    מדוע מאסק מפחית את כמות העובדים בטסלה? התשובה פשוטה: יש שפע של מכוניות חשמליות בגלל תחרות. אני רואה מעט מאוד מכוניות חשמליות והיברידיות מתוצרת שאר היצרנים.
    הסיבה לאמור לעיל היא עיקרון ההיצע והביקוש.
    2. סוללה הוא המונח הלא נכון. מצבר היא המילה הנכונה.
    5. אתה מאוד צודק אבל אני חייב לתקן אותך. המצברים מתדרדרים שנה אחר שנה ואחרי 5 שנים הם גמורים. המחיר להחלפה הוא גבוה מאוד = לא שווה וזה מבטל את היתרון של אי תשלום על בנזין.
    הלינקון שברשותי מטופל אצל סוחר קרוב אלינו. הם לא מוכרים מכוניות חשמליות. יש להם גם E mustang משומש = לא נמכר!
    6 אלכס3. כל מה שאתה אומר = נכון. יש לנו בנזין משלנו. מחיר הבנזין ירד אתמול מעט. ראש הממשלה האידיוט שלנו = טרודו = מפלגה ליברלית וה- NDP = מפלגת שמאל - פדרלית - העלו לאחרונה את מחיר הבנזין ב-3 סנט לליטר בגלל תוספת הפחמן בעולם.
    אבל ימיו ספורים כי בשנה הבאה יהיו בחירות חדשות ושמרנים פרוגרסיביים בראשות פייר פוליוור ינצחו = כל הסקרים מראים זאת. המוטו של פוליוור הוא "להסיר את המס". זו אותה פעולה של ראש ממשלת אונטריו = דאג פורד = מפלגה שמרנית מתקדמת = פרובינציה. מחיר הדלק ירד בכמה סנטים בגלל דאג פורד.

    סגור תגובה

  • 10. המניה שווה לא יותר מ-$45 
    מקסים, 16-04-2024

    ערך מניות טסלה עד היום היה ע"פ שווי עתידי. טוב העתיד כאן והוא לא כ"כ וורוד. היחס של מניות טסלה של מחיר להכנסה הוא בערך 37 כיום (P/E), כל חברת מכוניות אחרת עומדת כיום על P/E של בין 5 ל-11. ההבדל, לכל חברה אחרת יש צי מכוניות ומודלים חדשים. לטסלה יש מכוניות בנות 7 שנים, לא הרבה חדש וטרי. ה Cybertruck של טסלה מכוער, יקר, ולא שימושי לצרכן משאיות טנדר מן השורה, אני מצפה או לשינוי בצורה, או הפסקה מוחלטת של הייצור. אם יש לך מניות בטסלה: תמכור.

    סגור תגובה

  • 11. ל-10: כבר הופסק היצור 
    Igor, 17-04-2024

    הנה, כבר הפסיקו לספק את הרכב המכוער והמיותר הזה, ולא אתפלא כלל לשמוע במפתיע שטויוטה או איזה תאגיד סיני קונה את טסלה והופך אותה למחלקה בינונית בתאגיד, כדי שלגאון אילון מאסק "יתפנה הון להשקעה במשהו מלהיב" (טוויטר? חלליות מתרסקות? חשמלית תת קרקעית?....). חסידי הכת, כמובן, ימחאו כפיים וירוצו להצביע לטראמפ (ולביבי)

    סגור תגובה

חזור למעלה