דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

עם שבעה מושבים וחשמל: פיג'ו מציגה 5008 חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פיג'ו חשפה דור שלישי וחדש ל-5008
  • הממדים גדולים מבעבר, ויש שלוש אופציות חשמליות
  • צפוי להגיע לישראל בתחילת 2025

חשמלי, אבל לא רק: אחרי הצגת פיג'ו 3008 החדש בו נהגנו לאחרונה, חושפת היצרנית את הדור הבא של 5008 – גרסת שבעה מקומות לרכב הפנאי המשפחתי. הוא מבוסס על הפלטפורמה החדשה 'STLA מדיום' של קונצרן סטלנטיס, עם התאמה למגוון אפשרויות ההנעה: חשמלי, היברידי והיברידי-נטען. המכירות באירופה יחלו ברבעון השלישי ואלינו הוא יגיע בתחילת 2025, בסמוך או מעט אחרי בואו של 3008 החדש.

עיצוב ומימדים: בעוד ה3008 עוצב בסגנון של פנאי-קופה, 5008 שמכיל שורת מושבים שלישית שומר על המראה של הדור הפורש בחלקו האחורי, מותיר את החזית לביצוע הקשר בין הדגמים.

המימדים גדולים מאלו של 5008 היוצא, עם אורך כולל של 479 ס"מ (15+), רוחב של 189 ס"מ (5+), גובה של 169 ס"מ (4+) ובסיס גלגלים של 290 ס"מ (6+). תא המטען בתפוסה מלאה מכיל 259 ליטר (49+ ליטר) ובקיפול השורה השלישית 748 ליטר (46+ ליטר). ובדומה ל-3008, אין תא מטען מלפנים.

בפיג'ו מצהירים על שימוש נרחב בחומרים "ירוקים" שמהווים כרבע ממשקל הרכב, כולל פלסטיק ממוחזר לפגושים ולשטיחים.

יחידות הנעה: פיג'ו תציע את 5008 בגרסת בנזין היברידי-קל (1.2 ליטר, 136 כ"ס), היברידי-נטען (195 כ"ס) ובשלוש גרסאות חשמליות, בדומה ל-3008. הבסיסית תצויד במנוע חשמלי בודד עם הנעה קדמית (210 כ"ס), מעליה גרסת הנעה קדמית נוספת מעט חזקה יותר (230 כ"ס, וסוללה גדולה) ובפסגה גרסת הנעה כפולה עם 320 כ"ס. נתוני ביצועים טרם נחשפו.

סוללת NMC עם מתח עבודה של 400 וולט תוצע בשתי תצורות, קטנה (כנראה 73 קוט"ש כפי שיש ב-3008) שתספק של סביבות 500 ק"מ, וסוללה גדולה המיוחד של 98 קוט"ש שתציע טווח של עד 660 ק"מ. טעינה מהירה (DC) בקצב מירבי של 160 קילוואט תאפשר מילוי מ-20% ל-80% בתוך כחצי שעה.

אבזור וטכנולוגיה: פיג'ו תציע שלוש רמות גימור לבחירה, עם תוספת של מספר חבילות אבזור אופציונליות. רמת הבסיס (Allure) תוצע עם שני מסכי "10, האחד עבור לוח המחוונים והשני כמסך מולטימדיה. מהרמה האמצעית (Emotion) נמצא מסך אחד בגודל "21.

בנוסף יוצע הרכב עם מושבים המשלבים דמוי-עור ואלקנטרה, מצלמות היקפיות, מערכת שמע מתוצרת Focal, תאורת מטריקס לד, טעינה אלחוטית לסלולרי והפעלה קולית נרחבת. אפליקציית שליטה ייעודית תאפשר לנעול ולפתוח את הרכב מרחוק, להפעיל את מיזוג האוויר ולתזמן את הטעינה.

היצע מערכות הבטיחות יכלול בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור שטחים מתים עם טווח זיהוי מורחב של 75 מטרים, מעבר נתיב עצמאי והמלצות לבחירת מהירות הנסיעה המתבססות על זיהוי התמרורים, מערכת הניווט ותנאי מזג האוויר.

מה אנחנו חושבים: למרות היצע גדול של גרסאות חשמליות לחלוטין וטווח נסיעה מרשים של 660 ק"מ, פיג'ו (וכמובן קבוצת סטלנטיס כולה) לא מאמינה בחישמול העולם. היא לא לבד בעניין ויש יצרניות נוספות שחושבות ופועלות בהתאם, ומכאן גם הגרסאות הנוספות, היברידית והיברידית-נטענת, שמטרתן לפנות לקהלים נוספים ברחבי הגלובוס בהן החשמל לתחבורה פחות נגיש.

מתוך אג'נדה שמרנית ההספקים לא מסחררים, וגם כאן היא לא לבד. ראו טויוטה ויונדאי-קיה למשל. אבל נכון לעכשיו יש מעט מאוד דגמים חשמליים עם שבעה מושבים, ובכך אוחזת פיג'ו עם ה-5008 בקלף כמעט ייחודי. לפחות בינתיים, עד שהמתחרים ישלימו פערים.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה