דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן מודה - אי אפשר להתחרות בחשמליות סיניות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכירות פולקסווגן בסין במגמת צניחה
  • המנכ"ל מודה: נתח שוק של 10% יהיה מכובד
  • חשמליות בסיסיות ינסו לסייע בעתיד

מנמיכה ציפיות: פולקסווגן מנסה להימנע מהגדרת יעדים "אוטופיים" לנתח השוק שלה בסין. בראיון שבוצע לעיתון הגרמני FAZ ביום שישי האחרון, אמר מנכ"ל החברה אוליבר בלום כי כל נתון שגבוה מ-10% יהיה "מכובד מאוד" בהתחשב בתחרות האינטנסיבית.

"כרגע לא נוכל לעמוד בראש הטבלה בתחום הרכב החשמלי בסין", אמר המנכ"ל אוליבר בלום, אך הוסיף כי "דגמים חדשים שיוצגו בשנים הבאות ישפרו את מעמדנו". בכך הוא מכוון בעיקר לדגמים חשמליים קטנים חדשים, שחלקם יורכבו בסין כדי להקטין עלויות במטרה לשווקם במחיר תחרותי בשוק המקומי.

 אוליבר בלום מנכ"ל פולקסווגן

נזכיר כי פולקסווגן היא מהיצרניות המערביות הוותיקות ביותר בשוק הסיני, אליו נכנסה כבר ב-1985, ויש לה גם שיתופי פעולה עם ענקיות התעשייה הסינית כמו SAIC ו-FAW המייצרות עבורה את דגמי הקונצרן. אבל המעבר המהיר של סין להנעה חשמלית תפס את פולקסווגן, כמו גם יצרניות מערביות אחרות, לא מוכנה. מנתח שוק של 18% בשנת 2018 בשוק הסיני שנחשב לאחד הגדולים עבורה, היא מצאה את עצמה בסוף 2023 עם נתח שוק של 14% בלבד. ואם זה לא היה מספיק, אז בסיכום המכירות של שנת 2023 התברר שפולקסווגן היא כבר לא המותג הנמכר בסין – לראשונה מזה 15 שנים – לאחר ש-BYD עקפה אותה.

מה אנחנו חושבים: פולקסווגן היא עדיין היצרנית המערבית הנמכרת ביותר בסין וגם מובילת הטבלה כקונצרן רכב כשמשלבים את מכירות כלל מותגיה (פולקסווגן, אודי, סקודה ופורשה). כדי לשמור על מעמדה היא חייבת להזדרז בפיתוח הנעה חשמלית גם לדגמי בסיס זולים ונגישים יותר.

פולקסווגן מנסה למצוא פתרונות שיחזקו את מעמדה, כשצעד אחרון בעניין התרחש בקיץ שחלף עם רכישת 5% מאקספנג במטרה לייצר דגמים עממים על בסיס פלטפורמת MEB הוותיקה, דגמים המיועדים לשיווק רק בסין. אלא שלאור כמות היצרניות הסיניות שהקדימו אותה בהחדרת מערכות הנעה חשמליות מתקדמות בדגמי ליבה, כמו למשל BYD וג'ילי המצויידות גם בכיסים עמוקים, נראה שפולקסווגן עומדת בפני משימה בלתי אפשרית.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה