דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צפוי ומשעמם: מאסק שוב מבטיח סנסציות, ושוב דוחה השקה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שבע שנים אחרי שהוכרזה, טסלה רודסטר עדיין לא משווקת
  • ואחרי אינספור דחיות, מאסק מודיע כי תגיע רק בשנה הבאה
  • הוא גם מבטיח כי תשבור כל שיא תאוצה אפשרי

היא מתקרבת, אבל רק אולי: בסדרת ציוצים ברשת ה-X (לשעבר טוויטר) הכריז אילון מאסק כי הלילה (ד') הושלם עיצוב גרסת הייצור של טסלה רודסטר החדשה, שתחשף לציבור בסוף השנה הנוכחית. בהמשך הבטיח כי המסירות יחלו רק בשנה הבאה, והצהיר כי "יש לרודסטר סיכוי להפוך לחשיפת המוצר המרגשת ביותר בכל הזמנים".

אבל לפני שנצלול להמשך הפרטים בשרשרת הציוצים של מאסק, נפתח ברענון היסטורי: המכונית הראשונה של טסלה, בשנת 2008, היתה רודסטר חשמלית דו-מושבית שהתבססה בכלל על לוטוס אליז ויוצרה במשך ארבע שנים בלבד.

ב-2014 הבטיח אילון מאסק להחזיר לחיים את הרודסטר, ושלוש שנים לאחר מכן (2017) אכן הוצגה רודסטר חדשה ומרהיבה, עם הבטחה לתאוצה של 1.9 שניות מאפס ל-96 קמ"ש (60 מייל-שעה) וטווח של 1,000 ק"מ. מסירות אמורות היו להתחיל שלוש שנים מאוחר יותר, ב-2020. זה כמובן לא קרה.

בשנת 2021 הבטיח מאסק להשיק את הרודסטר ב-2023. ואז נדחתה ההשקה ל-2024. כעת מעדכן מאסק פעם נוספת את תאריך ההשקה ל-2025, אך מוסיף גם כמה פרטים מעניינים על הרכב ש(אולי) בדרך.

אילון מאסק

חללית-כביש: על פי הציוצים של מאסק, הרודסטר פותחה בשיתוף עם ספייס X, חברת החלל של היזם האמריקאי, ותצויד בהנעה רקטית. בתשובה לשאלות גולשים, השיב מאסק כי עובדה זו תאפשר לרודסטר להשלים את המיאוץ הקלאסי ל-60 מייל-שעה בתוך פחות משניה אחת - ומדי הוסיף כי "זה החלק הכי פחות מעניין ברכב הזה". לשם השוואה, המכונית המהירה ביותר ביצור סדרתי כיום היא רימאק נבארה הקרואטית, שמגיעה ל-60 מייל-שעה בתוך 1.74 שניות.

מאסק המשיך להתפייט בסדרת ציוצים וטען כי "לעולם לא תהיה עוד מכונית כזו, אם אפשר אפילו בכלל לקרוא לה מכונית", וגם אמר לגולשים כי "אתם תאהבו את הרודסטר יותר ממה שאתם אוהבים את הבית שלכם".

בתגובה לשאלה "האם המכונית תוכל לעוף מעט", ענה מאסק בציוץ עם אימוג'י של זוג עיניים מתבוננות בסקרנות - מה שהותיר פתח לספקולציות אינסופיות באשר למכונית שטרם נחשפה.

לצד אינספור תגובות נלהבות מצידם של מעריצי טסלה, נרשמו לא מעט תגובות עוקצניות. גולש אחד הכריז כי הוא "כבר לא יכול לחכות לראות את הרכב בשנת 2784", אחר הצהיר כי הוא "מצפה לנהוג ברכב למאדים" וגולש נוסף שאל בציניות "האם היא יכולה להיעלם כמו המכונית של אפל?", שגם היא כזכור מעולם לא הגיעה לייצור - וכנראה שכבר לא תגיע.

מה אנחנו חושבים: טסלה החלה את דרכה המסחרית הרבה לפני שמכוניות חשמליות הפכו נפוצות כל כך על כבישי העולם. ולמרות כל הספקות שהוטלו בכך וקשיי ייצור לצד הפסדים עצומים בתחילה, הפכה לנושאת לפיד המהפכה.

כיום היא יצרנית חשובה מאוד בתחום הרכב החשמלי, למרות שבניגוד לעבר, היא מוצאת את עצמה מתחרה ביצרניות ותיקות ועתירות משאבים, או ביצרניות סיניות צעירות ונמרצות.

דווקא בגלל זה, יש משהו משונה בהצהרות הפומפוזיות שמשגר אילון מאסק לקהל העוקבים (יותר מדויק, למשקיעים) ברשתות החברתיות, הצהרות שמתגלות שוב ושוב כלא מדויקות בלשון המעטה. מה שהיה קוריוז משעשע בימים של טסלה כסטארט אפ צעיר, נראה כיום פשוט מביך.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה