דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כבר לא איטית מדי: טעינה מהירה תוסיף 255 ק"מ בחמש דקות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניו מציגה פלטפורמת 900V ראשונה בייצור סדרתי
  • תאפשר טעינת סוללה מלאה תוך דקות
  • אם תשווק באירופה, תגיע גם אלינו

רבותי היסטוריה: פלטפורמת 900V ראשונה בייצור המוני ירדה מפס הייצור תחת השם 'רעם' (Thunder), והבטחה לטעינה מהירה של מאות ק"מ בדקות בודדות. הדגם הראשון שיעשה שימוש בה הוא ניו ET9, ספינת הדגל של היצרנית הסינית שנחשפה בחודש דצמבר ומתוכננת לעלות על הכביש בתחילת 2025.

זולה היא לא, גם בסין. מחירה שם למזדרזים אשר מזמינים כעת עומד על 800 אלף יואן (450 אלף שקלים, לפני מס). מיבואנית המותג לישראל, דלק מוטורס, נמסר כי כרגע לא מתוכננת למכונית תקינה אירופאית אך אם תהיה כזו, נוכל לראותה גם בישראל.

ל-ET9 צמד מנועים חשמליים המייצרים יחדיו 697 כ"ס (אחורי עם 462 כ"ס, קדמי עם 245 כ"ס) וסוללת ענק של 120 קוט"ש. עמדת טעינה עתידית של 600 קילוואט (המהירות ביותר כיום על הכבישים אינן חוצות את רף ה-400 קילוואט) תאפשר להוסיף 255 ק"מ טווח בחמש דקות בלבד.

מה עוד כדי לדעת: ל-ET9 ממדים מעט גדולים מאלה של מרצדס EQS הענקית. אורכה 532 ס"מ, רוחבה 202 ס"מ גובהה 162 ס"מ, בזמן שבסיס הגלגלים שלה משתרע לאורך 325 ס"מ.

כספינת הדגל של המותג, היא מצוידת בכל טוב. כולל מערך מחשוב סופר-מתקדם, היגוי אחורי - כמעט מתבקש עם ממד אורך שכזה - עם זווית חדה ויוצאת דופן של 8.3 מעלות, מתלים הידראוליים ייחודיים, מושבים אחוריים עם הטיה של 45 מעלות, שני מסכי "14.6 בגב המושבים הקדמיים ועוד.

מה אנחנו חושבים: שילוב של סוללת ענק ופלטפורמת טעינה מהירה שכזו עשוי לפתור אחת ולתמיד את חרדת הטווח. אלא שיש כמה עניינים שחשוב לזכור. את עניין המחיר אפשר עוד לפתור בכך שהטכנולגיה תגיע גם לדגמים זולים יותר, אבל את ענייני התשתית קשה יותר לנטרל שכן הם כבר לא (רק) באחריות תעשיית הרכב. אם להיות ריאליים, עמדות טעינה מהירות כל-כך ובפריסה רחבה וזמינה לכול הן עדיין תכניות לעתיד, ולא ממש קרוב.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה