דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

זכרונות מהניינטיז: אופל פרונטרה מתכנן קאמבק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אופל מתכננת להציג בקרוב רכב פנאי חדש
  • עם שם ותיק ועל בסיס פלטפורמה מוכרת
  • צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה

רכב פנאי חדש-ישן: אופל מכריזה על רכב פנאי חדש שיוצג בקרוב תחת השם "פרונטרה" - שם ששימש בשנות ה-90 את רכב השטח של המותג, שיוצר בכלל על-ידי איסוזו היפנית. בגלגול החדש מדובר ברכב פנאי 'רך' בהרבה, עם חשיפה מלאה בחודש מרס הקרוב. השיווק בישראל יחל במהלך 2025.

הפרונטרה, שצפוי להחליף את הקרוסלנד הוותיק, מוגדר על ידי אופל כ"רכב מהנה עם מאפיינים פונקציונליים". אנשי היצרנית מבטיחים כי הרכב יעניק מרווח פנימי נדיב למשפחות - אך מנגד ישמור על מחיר תחרותי, שילוב שמציב את הדגם כמתחרה אפשרי של דאצ'יה דאסטר.

במראה קשוח: מהתמונות החלקיות שפורסמו ניתן להבחין בקו עיצוב אגרסיבי משהו, עם קווים ישרים וזוויתיים, מימד גובה בולט ופסי גגון להשלמת ההופעה. הפרונטרה ישתמש כצפוי בחזית ה-VISOR של דגמי המותג העדכניים, ויהיה לדגם הראשון שיציג את סמל ה"בליץ" החדש של המותג.

כבסיס תשמש פלטפורמת e-CMP, אותה אחת שמשרתת גם את פיג'ו 2008 ואופל מוקה - ובחודשים האחרונים הורחבה למספר עצום של דגמים, בהם ג'יפ אוונג'ר, פיאט 600, אלפא רומיאו מילאנו, לנצ'יה אפסילון העתידיים ואחרים. מנוע חשמלי קדמי צפוי לספק 156 כ"ס, בעוד סוללת 54 קוט"ש תעניק טווח נסיעה משוער של כ-400 ק"מ.

גרסה חשמלית תוצע מיד עם תחילת השיווק, כאשר במקביל או זמן קצר לאחר מכן תצטרף אליה גרסת בנזין. גם זו תצויד ביחידת הנעה מוכרת, מנוע בנזין-מוגדש בנפח 1.2 ליטרים, סיוע היברידי-מתון והספק של 136 כ"ס.

בהמשך השנה תשיק אופל את הדור החדש של הגרנדלנד, עם יחידת ההנעה החשמלית של פיג'ו 3008 החדש - ובכך תהיה לאופל אופציה חשמלית בכל אחד מדגמי המותג.

מה אנחנו חושבים: אנחנו אוהבים את הבחירה של אופל בשמות איקוניים מהעבר, כפי שהיה עם מכונית הקונספט המרהיבה אופל מנטה וכפי שקורה עכשיו עם הפרונטרה. גם העיצוב צפוי להיות מקורי, אבל לא הכל ורוד.

מכיוון שקונצרן סטלנטיס משגר למערכה רכבי פנאי חשמליים בקצב מסחרר ותחת כל מותג אפשרי, אבל עושה זאת עם פלטפורמות ותיקות ועם יכולות חשמליות (טווח והספק) מוגבלות. הצצה קלה לדגמים של המתחרות מגלה כי הרף המקובל נמצא כיום במקום אחר, גבוה יותר.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה