דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית ושמה היסטריה: המלאי השנתי של שיאומי נמכר ב-24 שעות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • החל ומיד נגמר: חוסל מלאי 2024 של שיאומי החשמלית
  • המשפחתית המסקרנת מתכננת להביס את טסלה מודל 3
  • תהיה זולה מהאמריקאית - אצלנו כנראה במהלך 2025

היסטריה: בתוך 24 שעות מרגע תחילת שיווק המכונית הראשונה של שיאומי, נמכרו מהמשפחתית החשמלית החדשה של ענקית האלקטרוניקה בדיוק 88,898 יחידות - כל מלאי שנת 2024. לטענת היצרנית, ביום שישי האחרון נפתחו ההזמנות בו זמנית ב-29 ערים בסין וב-59 סניפים הממוקמים בהן. כל לקוח מזמין שילם 5,000 יואן (2,500 שקל).

המכונית הראשונה של שיאומי נקראת SU7 וממדיה דומים למתחרות (יונדאי איוניק 6, BYD סיל ובקרוב בישראל גם אורה 07), עם אורך של חמישה מטרים, רוחב של 196 ס"מ, גובה של 144 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ.

גרסת הבסיס תצויד במנוע בודד מאחור עם 299 כ"ס, זינוק מ-0 ל-100 ב-5.3 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. החזקה יותר (SU7 Max) תקבל גם מנוע מלפנים, הנעה כפולה, 673 כ"ס, זינוק מעמידה ל-100 ב-2.8 שניות ומהירות מרבית של 265 קמ"ש.

מחיר הרכישה זול מזה של טסלה מודל 3 ומתחיל ב-216 אלף יואן (110 אלף שקל), זול ב-30 אלף יואן (מעט יותר מ-15 אלף שקל) מטסלה מודל 3 הבסיסית בסין, עם סוללת 60 קוט"ש. מחיר גרסת הביניים עומד על 246 אלף יואן (125 אלף שקלים), זהה לזה של טסלה המקבילה בסין. מחיר הגרסה הבכירה עומד על 300 אלף יואן (152.5 אלף שקלים).

שיאומי תציע שלוש סוללות לבחירה: 73.6 קוט"ש לטווח של 668 ק"מ, 94.6 קוט"ש ל-830 ק"מ או 101 קוט"ש לטווח של 800 ק"מ. בכל המקרים הטווח המוצהר הוא לפי שיטת המדידה הסינית ממנה יש להוריד לפחות כ-25%.

המנוע החזק יוצע עם הסוללה הגדולה ויתבסס על פלטפורמת 800 וולט, המאפשרת טעינה אולטרה-מהירה עם תוספת של 510 ק"מ טווח תוך 15 דקות טעינה. המנוע הקטן בשתי גרסאות הסוללה האחרות יתבסס על פלטפורמת 400 וולט שתאפשר טעינה סופר-מהירה שב-15 דקות תוסיף 350 ק"מ טווח.

נזכיר כי שיאומי אינה מייצרת את המכונית. את זה תעשה עבורה ענקית הרכב הסינית BAIC, שבין היתר בונה מכוניות בשיתוף פעולה עם יונדאי ומרצדס ואף מחזיקה בנתח של כ-10% ממניות מרצדס.

היקף היצור בשנה עומד על 100 אלף יחידות בשלב הראשון, אך שיאומי טוענת כי אפשר להכפיל את הכמות בשלב השני, אם כי היא אינה מציינת מתי זה יקרה. שיווק בסין מתוכנן לסוף החודש הזה, ואלינו לא בטוח מתי תגיע.

נזכיר כי זיכיון לשיווק המכוניות קיבלה חברת המילטון, שמשווקת את יתר המוצרים של שיאומי – מסמארטפונים ועד שואבי אבק.

מה אנחנו חושבים: לפחות לפי דף הנתונים, שיאומי נכנסת לתחום הרכב עם כמה קלפים חזקים מאוד ביד. וכמו שהצליחה לכבוש נתח משמעותי בשוק הסלולר מול ענקיות כמו אפל וסמסונג, היא יכולה לנער היטב גם את ענף הרכב. חובת ההוכחה עליה.

למאמר זה התפרסמו 23 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה