דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבוכה לאלפא רומיאו: נאלצה להחליף שם של דגם חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

מספר ימים לאחר שהשיקה רכב חשמלי ראשון, נאלצת אלפא רומיאו לשנות את שמו בצעד כמעט חסר תקדים בתעשיית הרכב. וכך יגויס עבור רכב הפנאי הקומפקטי שנולד בשם 'מילאנו', כינוי בעל משקל היסטורי משמעותי במותג הוותיק - ג'וניור.

נזכיר כי הבעיה סביב שם הדגם, המבוסס על פלטפורמה ומכלולים בהם עושים עוד תשעה דגמים-אחים בקונצרן סטלנטיס שימוש (בין היתר, ג'יפ אוונג'ר, פיג'ו 208, אופל קורסה, פיאט 600, סיטרואן C3 ולנצ'יה אפסילון), החלה עם החיכוכים המתוקשרים בין הנהלת קונצרן הרכב הענק לממשלת איטליה.

זו האחרונה התרעמה על החלטת סטלנטיס לייצר בפולין את הדגם החשוב כל כך למותג המזוהה עם איטליה, שייצר עד המילאנו ז"ל רק בארץ המגף. החלטה פיננסית בעיקרה, שכן ביצרנית הרכב טענו כי הייצור באיטליה יהפוך את מחיר הרכב ללא תחרותי, גבוה בכ-10,000 אירו ממחירו אם ירד מפס הייצור במדינה המזרח אירופית.

זה לא ממש שכנע את שר התעשיה האיטלקי, אדולפו אורסו, שהזכיר ליצרנית כי על פי חוק מקומי משנת 2003, נאסר למכור מוצרים בעלי שמות איטלקיים במידה והם לא מיוצרים במדינה. חוק שהופעל עד כה בעיקר כלפי מוצרי מזון בעלי שם איטלקי שלא יוצרו במדינה ועשויים להטעות צרכנים.

כעת טען כי חוק זה יחול על אלפא רומיאו שלא תוכל למכור במדינה - שוק הרכב העיקרי של אלפא - את רכב הפנאי מילאנו. מכונית שלפי הערכות אמורה להזניק את היצרנית אל עידן חדש ורווחי, בניגוד לשנים האחרונות.

סטלנטיס נאלצה להתקפל וגייסה שם מן העבר, תוך שהיא פונה לציבור ושואלת בהודעה רשמית האם באמת חשוב היה כל כך למנוע את השימוש בשם. התשובה על כך נעוצה מן הסתם באינטרס של המשיב.

נזכיר רק כי זו לא פעם ראשונה בה השם מילאנו נאלץ לפנות באלפא רומיאו מקום לשם אחר. הג'וליה שהוצגה אי שם ב-2008 אמורה הייתה להקרא מילאנו, על שם עיר הבסיס של המותג בתחילת דרכו. אלא שגם אז הוחלט על שינוי שם ברגע האחרון. ההבדל - מערכת היחסים דאז עם ממשלת איטליה הייתה דווקא מצוינת.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה