דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חרם המסחר של טורקיה על ישראל: אלה הדגמים שנמצאים בסכנה

Getting your Trinity Audio player ready...

כפי שפורסם מוקדם יותר היום, משרד הסחר הטורקי הודיע על הנחיית מכס גורפת האוסרת על יבוא ויצוא סחורות לישראל וממנה, כאשר על פי הערכות מדובר בהנחיה שהגיעה ישירות מהנשיא ארדואן, במטרה להפעיל לחץ על ישראל נוכח האפשרות של כניסה לרפיח.

טויוטה קורולה

אחד הענפים שעלולים להיפגע באופן קשה מההחלטה הוא ענף הרכב, שכן כמה מהדגמים הפופולאריים ביותר בישראל מיוצרים בטורקיה. הרשימה כוללת את טויוטה קורולה ו-C-HR, יונדאי i10, יונדאי i20 ובאיון, רנו מגאן וקליאו ודגמי פורד טרנזיט ומשאיות פורד.

יבואני הרכב הרלוונטיים הודו היום כי הופתעו לשמוע על ההתפתחות, אם כי לפחות חלקם מודע לאפשרות זו כבר משעות הבוקר, מספר שעות לפני ההודעה הרשמית. בדלק (פורד), יוניון (טויוטה), כלמוביל (יונדאי) ופריסבי (רנו) אומרים כי נכון לרגע זה אין השפעה כלשהי על פעילות הייבוא, אך לדברי כולם אין כרגע מספיק מידע שיאפשר שינוי בתכניות ייבוא דגמים מסוימים.

נזכיר כי בסך הכל, מתחילת השנה הנוכחית עלו על כבישי ישראל כ-8,700 מכוניות מתוצרת טורקיה, שמהווה את שוק הייצוא החמישי בגודלו לישראל ותופסת נתח של 8% מהשוק המקומי. בשנה שעברה נמכרו בישראל 23,600 מכוניות מתוצרת טורקיה.

במידה והחרם הטורקי ימשך לזמן רב, יצטרכו היבואנים למצוא פתרונות ולייבא את כממדינות אחרות - מהלך שניתן לביצוע בחלק מהדגמים, אך עלול לגרור התייקרויות במקרה של הובלה ממדינות רחוקות יותר, או להיתקל בקשיי תקינה במקרים בהם המכונית מיוצרת בשווקים מתפתחים ללא תקינה אירופאית או אמריקאית.

יונדאי באיון

כך למשל יתכן קושי ביבוא של יונדאי i10, שמיוצרת מלבד בטורקיה גם בהודו, וייטנאם וסרי לנקה, או יונדאי i20 שמיוצרת בטורקיה ובהודו. טויוטה קורולה מיוצרת ב-8 מפעלים ברחבי העולם, אך רובם מרוחקים יותר וחלקם לא עומדים בתקינה הנדרשת.

בנוסף, עלולים להתגלות קשיי יבוא משמעותיים יותר במקרים של יונדאי באיון וטויוטה C-HR, המיוצרים בטורקיה בלבד.

למאמר זה התפרסמו 65 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה