דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקס-צימר: זהו מולטיוואן קליפורניה החדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הוצגה גרסת קליפורניה על בסיס מולטיוואן
  • יציע גם גרסה היברידית-נטענת מעניינת
  • ביבואנית הוחלט שלא לשווק אותו

כשטבע פוגש במכונית: כשנה אחרי הצגת הקונספט, חושפת פולקסווגן את הגרסה הסדרתית של הקליפורניה, המוטורהום של היצרנית ששווק בעבר בישראל, אבל הפעם יישאר מעבר לים.

הוא מבוסס על הגרסה הארוכה של המולטיוואן T7, הנשען על פלטפורמת MQB שמשמשת גם את דגמי הנוסעים ורכבי הפנאי של היצרנית.

ביחס לקודמו הוא גדול משמעותית עם תוספת 27 ס"מ לאורך (517 ס"מ), 3.5 ס"מ לרוחב (194 ס"מ) ובסיס גלגלים ארוך ב-12.5 ס"מ (312.4 ס"מ). כל אלה תורמים את שלהם לחלל פנים גדול משמעותית ולרווחת המטיילים.

מרווח ומאובזר יותר: מימד הגובה בתא הנוסעים זהה לדור הקודם, ומגיע ל-211 ס"מ כשהגג מתרומם. בנוסף יש מעתה דלת הזזה גם בצידו השמאלי של הרכב, לראשונה בהיסטוריה של הקליפורניה, מה שמאפשר לפתוח את המטבח הפנימי כלפי חוץ ולהשתמש בו גם לבישול מחוץ לרכב.

כבעבר, המטבח מאובזר וברמות הגימור הגבוהות כולל כיריים, כיור ומקרר, אבל נוספו גם תאים לכלי אוכל, פלנצ'ה חשמלית, שני שקעי חשמל (220V) ושקעי USB. נוסף גם אייפד נשלף המאפשר הפעלת מערכות שונות.

קליפורניה החדש יוצע בחמש רמות גימור - כולן עם שמות מעולם הים - לסידור המושבים והאבזור הפנימי. 'ביץ'' למשל תציע סידור של שישה מושבי קפטן ודלת צד נוספת בתוספת תשלום, 'ביץ' קאמפר' תציע חמישה מושבים ומטבח חלקי, 'קוסט' תספק ארבעה מושבי קפטן, מיטה נוספת נשלפת, שולחן חיצוני ומיכל מים מתוקים בנפח 28 ליטר (5+ ביחס לדור הפורש), ו'אושן' תאכלס ארבעה נוסעים, גימור מוקפד יותר ועוד אפשרויות אחסון.

כבעבר, המושבים האחוריים הופכים למיטה זוגית אבל כעת ניתן גם לסובב אותם ב-180 מעלות ולייצר כך ישיבה במעין מרפסת בחלקו האחורי של הרכב.

בנזין, דיזל וגם היברידי-נטען: בקליפורניה החדש ניתן לבחור בין שלוש יחידות הנעה מוכרות של פולקסווגן, טורבו-בנזין 2.0 ליטר (204 כ"ס), טורבו-דיזל 2.0 ליטר (150 כ"ס), והיברידי-נטען (245 כ"ס) שגם מציע הנעה כפולה. בכל הגרסאות תיבת הילוכים אוטומטית כפולת-מצמד.

מה אנחנו חושבים: פולקסווגן זיהתה את הפוטנציאל של מוטורהום בממדי רכב נוסעים (גדול) כבר לפני שנים, והפכה את קליפורניה למשפחת דגמים שכוללת גרסאות דומות גם לקארפטר ולקאדי. אבל המלך האמיתי נותר הטרנספורטר/מולטיוואן, שכעת משדרג עוד יותר את תנאי השירות והנוחות בו. חבל שאינו בתוכניות הייבוא.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה