דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם היא רוצה: אלבר תייבא את הסיניות של באיק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אלבר הופכת ליבואנית רכב, לא בפעם הראשונה
  • תייבא את כלל המותגים של באיק הסינית
  • עם מנועי בנזין או חשמל

יבואנית חדשה-ישנה: עשור לאחר שניסתה את כוחה ביבוא מקביל של דגמי טויוטה והונדה, חברת הליסינג אלבר הודיעה הבוקר (א') על חתימת הסכם להפצה בלעדית של מותגי באיק (Baic) הסינית, והופכת בכך ליבואנית רכב רשמית. שיווק הדגמים בישראל צפוי להתחיל עוד השנה, כאשר על פי הערכות בענף צפויה אלבר לשווק גם רכבים עם מנועי בנזין לצד דגמים חשמליים. ההסכם, שנחתם בסוף השבוע שעבר, תקף לחמש שנים וכפוף לאישורים רגולטוריים, בין היתר מצד משרד התחבורה.

נעים להכיר: באיק היא אחת מיצרניות הרכב הותיקות בסין, שנוסדה ב-1958 ונמצאת בבעלות ממשלתית מלאה. החברה יצרה בשנה החולפת כ-1.7 מיליון כלי רכב, רובם עבור חברות אחרות - בין היתר מרצדס ויונדאי. בנוסף, באיק צפויה להיות זו שתייצר את המכונית החשמלית של שיאומי.

המותג המוביל של באיק הוא "בייג'ינג", שסיים את 2023 במקום ה-38 בטבלת המכירות בשוק הסיני עם 122 אלף מסירות. אחריו ברשימה מופיעים "ארקפוקס", במקום ה-63 עם 30 אלף מסירות ו-BAW שבמקום ה-77 עם 14 אלף מסירות. בנוסף מחזיקה באיק במותג "פוטון" שתחתיו משווקים כלי רכב מסחריים, משאיות ואוטובוסים.

בדרך לכאן: המותג המסקרן ביותר ברשימה הוא "ארקפוקס" (Arcfox) שמתמקד בכלי רכב חשמליים ונוסד ב-2017, במטרה לפנות גם לשוק האירופי. ההיצע של המותג לאירופה כולל משפחתית סדאן בשם אלפא S עם טווח מוצהר של 572 ק"מ וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות ורכב פנאי בשם אלפא T עם טווח של 546 ק"מ ו-4.6 שניות ל-100 קמ"ש. בעתיד תשווק גם את האלפא T5 כרכב פנאי קומפקטי עם 420 ק"מ בין טעינות ו-7.5 שניות ל-100 קמ"ש. בנוסף מייצרת ארקפוקס משפחתית האצ'בק בשם "קאולה", שגם היא עשויה לנחות אצלנו.

הרכבים הלא-חשמליים הבולטים של באיק הם בעיקר מתוצרת המותג "בייג'ינג", שלפני כארבע שנים קיבץ תחתיו גם הדגמים תחת המותג "סנובה", שבינתיים נסגר. ההיצע של המותג כולל בעיקר רכבי פנאי, בהם ה-BJ60 שמזכיר במראה ובממדים את ג'יפ גרנד צ'ירוקי וה-BJ40 הקטן יותר עם עיצוב ממוקד לשטח ודמיון ניכר לרנגלר. עוד בהיצע רכב פנאי קומפקטי מודרני יחסית בשם X7, עם מימדים דומים לסקודה קודיאק, אבל רק עם 5 מושבים.

מה אנחנו חושבים: הודעות על חתימת הסכמי שיווק למכוניות מתוצרת סין מתפרסמות חדשות לבקרים, וכדאי לחלק אותן לכמה סוגים. הראשון, והפחות דרמטי מכולם, הוא זה של יבואניות קטנות מאוד או חדשות שמכריזות על יבוא מותגים צעירים ועלומי שם - רובן לא יותירו חותם של ממש על השוק המקומי. השני הוא של יבואניות גדולות שחותמות על הסכמים עם יצרניות ענק סיניות, כאשר מרבית ההסכמים מהסוג הזה כבר יצאו לפועל ואת התוצאות שלהם כבר ניתן לראות במספרי ענק על כבישי ישראל. ויש גם סוג שלישי - כזה שבו חברות גדולות, ותיקות וחזקות מענף הרכב, חותמות עם יצרניות גדולות מסין, גם אם לא בהכרח מהשורה הראשונה.

להסכמים מהסוג הזה, כפי שחתמה אלבר עם באיק, יש פוטנציאל הצלחה עצום - שכן אלבר, שעד היום היתה לקוחה ענקית של יבואניות הרכב הגדולות, הופכת באחת למתחרה שלהן ומסוגלת לייצר לעצמה יתרון משמעותי הודות לתשתיות המכירה שבבעלותה, לרבות מאגר הלקוחות הענק ופריסת הסניפים הרחבה. מה שבטוח הוא שלא יהיה כאן משעמם בשנים הקרובות.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה