דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכירו את מיני אייסמן - חשמלי בין קופר לקאנטרימן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מיני אייסמן מחליף את הקלאבמן
  • יוצע רק עם הנעה חשמלית
  • לישראל יגיע בסוף השנה

השלישי בחשמל: האייסמן יהיה דגם חשמלי שלישי של מיני, כמחליף לקלאבמן שייצורו הופסק. הוא ירד מפס ייצור סיני לצד המיני 3 דלתות החשמלית, כחלק משיתוף הפעולה עם גרייט וול.

האייסמן יהיה דגם ראשון למותג שיוצע רק עם מערכת הנעה חשמלית ומנוע מוצב מלפנים. לגרסת E הבסיסית 184 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות וסוללות 42.5 קוט"ש המקנה 310 ק"מ של טווח. ל-SE יש 218 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות וסוללת 54.2 קוט"ש עם 406 ק"מ טווח. טעינה מהירה (75 קילוואט לסוללה הקטנה, 95 קילוואט לגדולה) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה.

מה עוד צריך לדעת: עם 407 ס"מ לאורך, 175 ס"מ לרוחב ו-150 ס"מ לגובה, הוא ממוצב בין הקופר הקטנה לקאנטרימן הגדול במשפחה. לצערנו, המראה שגרתי בהרבה מהקונספט המרהיב שהוצג לפני כשנתיים, ושואב ממנו בעיקר את יחידות התאורה הצרות מלפנים. כמקובל בקטגוריה, גם כאן יש איפור קרבי לרבות מגנים מסיביים מפלסטיק שחור סביב למרכב ופסי גגון.

סביבת הנהג מוכרת מדגמי מיני העדכניים, עם מסך מגע עגול בטכנולוגיית OLED במרכז הקונסולה, המעלים את חוגת iDrive ומשמש גם להצגת נתוני נסיעה - שכן אין לוח מחוונים מאחורי ההגה.

מה אנחנו חושבים: לאחר שנרכשה על ידי ב.מ.וו, הפכה מיני לאחד הדגמים הנחשקים בתעשייה של תחילת האלף, כשהיא מובילה אופנת רטרו מלהיבה. אבל הכיוון הברור שהיה לה בתחילת הדרך הלך מעט לאיבוד, עם מגוון דגמים לא ברור שחלק ניכר מהם הגיע ונעלם במהרה מייצור (רודסטר, קופה, פיסמן, וכעת קלאבמן). חשוב מכך, עם מעט מדי חידושים בשני העשורים שחלפו מאז.

האם האייסמן יצליח לשנות זאת? העיצוב אומנם אייקוני ומשלב אלמנטים של רכבי פנאי פופלאריים עם מרכב חמש דלתות שימושי, אבל מלבד זאת הוא נושא מערכת הנעה פושרת מבחינת ביצועים.

חשוב יותר, צפויה לו תחרות קשה מול סמארט 1 או וולוו EX30 למשל, שכנראה יתומחרו באופן ידידותי ממנו. וזה עשוי להקשות על חייו עוד יותר.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה