דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא השתכנעתם שהביקוש לחשמליות בצניחה? פורד מוכיחה זאת במעשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד מקצצת ביעדי המכירות ובכוח הייצור של ה-F150 החשמלי
  • גם ג'נרל מוטורס וריביאן מעדכנות מטה תחזיות לשילוב החשמל
  • להערכת בכירים, מחיר רכישה גבוה מדי מונע פריצה של ממש
פורד F-150 לייטנינג

בלם חשמלי: פורד חותכת את יעדי הייצור לטנדר החשמלי שלה, F-150 לייטנינג, ומצמצמת את כוח העבודה בפס הייצור במפעל בדירבורן, מישיגן, בכשני שליש. המשמעות היא כי רק כ-700 עובדים יישארו במפעל, בעוד 1,400 העובדים שיאלצו לעזוב את פס הייצור הייעודי, יעברו לפסי הייצור האחראים על הרכבת הברונקו והריינג'ר. חלק מהעובדים אף יפוטרו עם חבילת פרישה מוקדמת שעומדת על 50 אלף דולר.

במקור המפעל היה אמור להעסיק 2,100 עובדים בשלוש משמרות, אלא שמה-1 באפריל תקוצץ המשמרת השניה, והשלישית לא תופעל כלל.

פורד לא אישרה את יעדי הייצור של המפעל, אבל כבר בדצמבר האחרון הודיעה על קיצוץ יעד הייצור השבועי בחצי מ-3,200 יחידות ל-1,600 יחידות. במילים אחרות, מדובר בקיצוץ מ-180 אלף יחידות, ל-55-80 אלף יחידות בשנה.

תקופת ביניים: "כרגע החטיבה החשמלית שלנו עולה מיליארדים ונשענת על רווחיות חטיבת מנועי הבעירה הפנימית." אמר סמנכ"ל הכספים של פורד, ג'ון לולר (Lawler), "אבל זה לא עניין של 'אם', אלא של 'מתי' חטיבת החשמליות תצליח לעמוד בפני עצמה".

פורד F-150 לייטנינג

לדבריו, המכונית החשמלית עדיין מאוד יקרה ולקוחות עדיין חוששים גם מטווח נסיעה מוגבל, פריסה לא מספיקה של עמדות וקצב הטעינה. "רק קומץ של מכוניות חשמליות נמכר בפחות מ-50 אלף דולר, ולהערכתנו השינוי יתרחש כשמכוניות זולות יותר יגיעו לשוק.

"זה ייקח משהו כמו חמש שנים ועד אז נמשיך להציע דגמים היברידיים, היברידיים-נטענים וחשמליים מלאים, גם במכוניות נוסעים וגם בטנדרים גדולים", אמר. מוקדם יותר החודש דיווחה פורד כי 20% מהזמנות F-150 לשנת 2024 הן היברידיות, ולכן היא מתכננת להכפיל את קצב ייצור הטנדר ההיברידי.

מה אנחנו חושבים: פורד היא המותג החשמלי השני הכי נמכר בארה"ב, וכמו כל שאר תעשיית הרכב גם היא הגדילה את כמות החשמליות שמכרה, אלא שהמספרים רחוקים מהיעדים. במאמץ למשוך לקוחות חדשים, נפתחה מלחמת מחירים בהובלת טסלה, אבל גם זה לא עזר, ובמקרה הטוב נתוני המכירות עומדים על 20% מתחת לתחזית.

פורד אינה היחידה שנפגעה מנתוני המכירות הנמוכים של כלי רכב חשמליים בארה"ב. בדצמבר האחרון הודיע קונצרן GM כי הוא מצמצם את כושר הייצור של כלי הרכב החשמליים, ושחרר 1,300 עובדים. בחודש שחלף הודיעה ריביאן על קיצוץ 10% מכוח העבודה.

החלטות אלה מאשרות כי עולם החשמליות שידע זינוק חד במכירות בשנתיים האחרונות, נמצא בהאטה וייקח עוד זמן עד הנסיקה החשמלית. עד אז יצרניות הרכב יניידו עובדים מהקו החשמלי לזה ההיברידי. אישוש לכך קיבלנו רק לאחרונה כאשר ממשל ביידן ריכך את תקנות הזיהום, ואחריו גם אירופה.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה