דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צרות בצרורות: טסלה נחקרת גם בנורווגיה

Getting your Trinity Audio player ready...

טסלה נחקרת בנורווגיה בחשד לכשל במערך המתלים, כך מדווחת רויטרס. חקירת היצרנית האמריקאית שנהנית במדינה הצפונית מנתוני מכירות פנטסטיים כבר מספר שנים, שם מכרה עד היום למעלה מ-120 אלף מכוניות, מתבצעת על ידי הרשות לבטיחות בדרכים במדינה ומתייחסת לתלונות בעלי טסלה S ו-X העשויות להוביל לקריאה לתיקון.

טסלה מודל S

לדברי בכיר ברשות הנורווגית, החקירה בעניין הכשלים האפשריים החלה עוד ב-2022, ובחודש ספטמבר של אותה שנה התבצעה פנייה ראשונה ליצרנית. בה התבקשה טסלה לבחון טענות של רוכשים הנוגעות לכשל חמור במערך המתלים מאחור, הגורם בדגם S ו-X של היצרנית לשבר בזרוע המתלה.

לדברי הבכיר, הרשות הנורווגית לבטיחות בדרכים יכולה להמליץ או אף לחייב את טסלה - גם אם זו אינה מעוניינת בכך - לבצע ריקול לכל דגמי X ו-S שנמכרו במדינה במהלך השנים, ובו יוחלף החלק אם ייקבע כי הוא מהווה סכנה.

עם זאת, הרשות עשויה לבטל את החקירה אם יתגלה כי אין בכשל בעיה בטיחותית (והסיכויים לכך קטנים, ה.פ) או תחליט להמשיך בחקירה מבלי לדרוש ריקול מיידי. עד סוף השנה הנוכחית (כשבוע מהיום) צפויה הרשות להחליט באיזו גישה לנקוט.

יצויין כי פרסום זה מגיע מספר ימים לאחר שרויטרס דיווחה כי טסלה האשימה בעבר נהגים של דגמי X ו-S באחריות לכשלים במערך ההגה והמתלים, למרות שהחברה ידעה כי הם אינם תקינים. לפי רויטרס, בניסיון לצמצם את העלויות הגבוהות של תיקונים תחת אחריות בנוגע לכשלים אלה, הוחלט בטסלה "להאשים" את הנהגים בשימוש שלא כהלכה ברכב.

תחקיר זה של סוכנות הידיעות התבסס, כך מדווחים באוטומוטיב ניוז, על אלפי מסמכים רשמיים של היצרנית וראיונות עם עובדים לשעבר, כולל מנהלי שירות וטכנאים בנורווגיה. יש לציין כי טסלה החליפה לאחרונה את זרוע המתלה האמורה בכל המכוניות החדשות מדגם S ו-X שהיא משווקת.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה