דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי גרועה בין החדשות: טסלה מודל 3 כושלת בטסט השנתי בגרמניה

Getting your Trinity Audio player ready...

מכוני רישוי גרמניים העניקו לטסלה מודל 3 תואר מאוד לא מחמיא: 'המכונית הנכשלת ביותר'. זאת לאחר שבשנה שקדמה לחודש יוני 2023, אחוז הנכשלות מבין כל מכוניות טסלה בנות שנתיים-שלוש היה הגבוה ביותר בין כל המכוניות הנבדקות. בסך הכל נבדקו במכוני ה-TUV הגרמני במהלך השנה כ-10.2 מיליון מכוניות - מ-221 דגמים - בנות שנתיים ועד 13 שנים, 20% מהן נכשלו ב'טסט' ונדרשו לתקן כשלים.

טסלה מודל 3

הבעיות השכיחות ביותר בטסלה מודל 3 התמקדו במערכת הבלמים, בעיה מוכרת אגב במכוניות חשמליות בהן נעשה שימוש לא תכוף מספיק בדיסקים וברפידות, כתוצאה מהתבססות על מערכת הרגנרציה לצורך האטה. גם מערך המתלים הראה כשלים, וכאן מוזכר כי הבעיה עשויה להתמקד במשקל גבוה של המכונית עקב סוללות החשמליות הכבדות שהיא נושאת. שתי הבעיות, יש לציין, רלוונטיות לכל מכונית חשמלית באשר היא, אך מודל 3 'קטפה את התואר' בקלות יחסית עם יחס כשלים קרוב ל-15%. במילים אחרות, 15 מכל 100 טסלה מודל 3 שניגשו לטסט כשלו בו.

באופן טבעי, ההישג המפוקפק של טסלה תופס את תשומת הלב. אך דאצ'יה הרומנית שסיימה כסגנית השלילית בקטגוריית המכוניות הצעירות על הלוגאן, רושמת על שמה מספר תוצאות גרועות עוד יותר. שכן היא תפסה את המקומות הגרועים ביותר במספר קבוצות גיל, ובאחרות ממוקמת באחד משלושת המקומות הגרועים ביותר.

דאצ

בקבוצת הגיל 6-7 שנים עם הדוקר (הגרוע ביותר) והדאסטר (שלישי מהסוף), בקבוצת הגיל 8-9 שנים עם הדוקר (הגרוע ביותר) והלוגאן (שלישי מהסוף), בקבוצת 10-11 שנים תופס הלוגאן מקום שני מהסוף ובקבוצת 12-13 שנה הוא הגרוע ביותר עם כמעט 41% של כלי רכב נכשלים בטסט.

מותג מפתיע למדי שזוכה לאזכור שלילי למדי הוא ב.מ.וו הגרמני. בין מכוניות בנות 4-5 שנים ה-X5-X6 תופס את התואר המפוקפק הגרוע מכולם, בעוד שסדרה 2 טורר מסיימת במקום השלישי (מהסוף). בעוד סדרה 5 היא סגנית הרכב הבעייתי ביותר בקטגוריית 6-7 שנים.

מבחן הרישוי הגרמני דומה עקרונית לזה המקובל בישראל, למעט מספר נקודות חשובות. כן נבדקות בו תקינותן של מערכות הרכב (בלמים, היגוי, מתלים, חשמל, צמיגים, פליטת מזהמים ועוד), והוא כן זה המאשר לכל צי המכוניות בגרמניה לעלות על הכביש הציבורי. בדיקת רישוי ראשונה נערכת לרכב לאחר שהוא בן שלוש שנים, ומאותו תאריך מתבצעת אחת לשנתיים. כמו בישראל, יש מכונים מוכרים הרשאים לבצע את המבחן - TUV הוא אחד מהם, DEKRA הוא אחר.

למאמר זה התפרסמו 36 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה