דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טסלה בעין הסערה, ושוב מדובר בציוץ יהיר של מאסק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אילון מאסק התרברב: לטסלה מערך ה-AI הטוב בעולם
  • בתגובה, עובד לשעבר הדליף תלונות של 4,000 לקוחות
  • החשש: התוכנה והחומרה של 'אוטופיילוט' לא בשלות לשימוש
רכב הטסלה אחרי התאונה

 סוגיית הבטיחות במערכת 'אוטו פיילוט' של טסלה, האחראית לסיוע אוטונומי בנהיגה, לא יורדת - וספק אם תרד בחודשים הקרובים - מהכותרות. לוקאש קרפסקי (Krupski), עובד טסלה לשעבר, התראיין ל-BBC וטען כי בידיו ראיות לבעיות בטיחות בדגמי טסלה, בעיות הקשורות למערכת המוכרת. ומה גרם לקרפסקי לגלות זאת לעולם? אילון מאסק, אשר צייץ בטוויטר כי: "לטסלה יש את מערך ה-AI הכי טוב בעולם האמיתי, ובפער."

בראיון טען קרפסקי כי התוכנה והחומרה האחראיות על מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה, פשוט אינן בשלות לשימוש, וכיוון שמכוניות טסלה מציפות את כבישי העולם, הן מסכנות את כולנו. לדבריו, כאשר ניסה לחלוק את הבעיות אותן הכיר ולהן התוודע, זכה בהתעלמות גורפת של בכירי החברה.

זו אגב אינה פעם ראשונה בה קרפסקי חלק עם העולם את המידע. בחודש מאי האחרון הדליף לעיתון הגרמני הנדלסבלאט (The Handelsblatt) לא פחות מ-100 גיגה של מידע שלקח מטסלה, ואשר כולל בין היתר כ-4,000 תלונות לקוחות על בעיות במערכות הסיוע לנהיגה.

המידע כולל תלונות בין השנים 2015-2022, כש-2,400 מהן מתייחסות להאצה פתאומית של הרכב, כ-1,500 מהן לבלימה אוטונומית מפתיעה למרות שאין מכשול כלשהו בכביש. מתוך כלל התלונות, כ-1,000 הסתיימו בתאונה. לדבריו יש בטסלה עובדים נוספים שיכולים להציף את הבעיות הנוגעות למערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה בדגמי החברה.

תגובת עורך הדין של טסלה לפרסום בעיתון הגרמני לא הייה מפתיעה: מדובר כך נאמר בעובד ממורמר שניצל לרעה את תפקידו בכך שחשף את המידע. בעקבות החשיפה קרפסקי פוטר מעבודתו בטסלה.

מה אנחנו חושבים: סוגיית הבטיחות של מערכת 'אוטו פיילוט' נמצאת בדיוני הרשויות כבר שנים, כשלאחרונה מצא בית המשפט המחוזי בפלורידה בהליך ראשוני מספיק ראיות כדי לפתוח במשפט נגד טסלה והעומד בראשה, אילון מאסק.

ויש כאן גם זווית ישראלית. אף שלא פורסם לאילו דגמים ומאילו שנים מתייחסות 4,000 התלונות, מערך הבטיחות של טסלה התבסס בתחילת דרכה על טכנולוגיה של מובילאיי. השותפות בין טסלה ומובילאיי הסתיימה ביולי 2016 לאחר שהאמריקאים האשימו באופן ישיר את החברה הישראלית בתאונה קטלנית שהתרחשה אז.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה