דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכי גדולה של סמארט, מול טסלה ויונדאי - זו ה-5 שתגיע ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-5 תהיה הדגם הגדול ביותר בהיסטוריה של סמארט
  • עם מראה שרירי ומערכת הנעה מתקדמת
  • ייצור סדרתי השנה, הגעה ארצה ב-2025

השלישית בחשמל: סמארט חשפה בתערוכת בייג'ינג את ה-5, דגם חשמלי שלישי למותג, מאז הוקם מחדש כיצרנית חשמליות בבעלות משותפת של ג'ילי ומרצדס. בינתיים מוגדר הדגם כ׳קונספט לתצוגה׳, אבל גרסת ייצור סדרתי צפויה להיות מוצגת במחצית השניה של השנה, ותגיע אלינו בתחילת השנה הבאה.

כבסיס תשמש הפלטפורמה הייעודית של ג'ילי (SEA), אם כי סמארט עוד לא חושפת פרטים על הממדים החיצוניים. הם בכל מקרה צפויים להיות נדיבים משמעותית מדגמים קודמים של המותג, באופן שיאפשר לה להתמודד מול מתחרים כמו טסלה מודל Y ויונדאי איוניק 5. גם נתוני מערכת ההנעה טרם פורסמו, אך היא תורכב מצמד מנועים חשמליים שיעניקו הנעה כפולה.

סוללה בקיבולת של כ-100 קוט"ש תאפשר טווח נסיעה תיאורטי של כ-550 ק"מ, על בסיס מערכת מתח גבוה (800V) לראשונה ביצרנית, שתאפשר טעינה אולטרה-מהירה ו-15 דקות מ-10% ל-80%.

כמו שטח: עיצוב רכב התצוגה מוקצן ללא ספק מהדגם הסדרתי שיבוסס עליו, ומציג כעת מראה שרירי-קרבי בהרבה מהקווים המעוגלים והרכים של ה-1 וה-3, עם יחידות תאורה מקוריות לרוחב החזית והאחוריים.

הפגושים אגרסיביים עם מיגון תחתון ייעודי שספק אם יגיע לייצור, בעוד בתי גלגלים התפוחים עוטפים צמיגי שטח אגרסיביים (BFG AT) וגדולים ("31) על חישוקי "18 ייחודיים.

אב הטיפוס עמוס אביזרי שטח לרבות גגון מסיבי עם סוללת תאורת לד וממנו מחוברים גם צמד כבלים למכסה המנוע למניעת ניפוץ השמשה הקדמית כתוצאה מפגיעת ענפים.

תא הנוסעים כולל כעת מקום לארבעה (אך כסדרתי יציע מקום לחמישה), עם דלתות אחוריות הנפתחות הפוך לקדמיות (דלתות התאבדות) שספק רב אם יוצעו בגרסת הייצור הסדרתי. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי מגע בטכנולוגיית OLED, האחד מרכזי והשני עבור הנוסע, וכן לוח מחוונים דיגיטלי צנוע.

לדברי היצרנית, המושבים הקדמיים אמורים לאפשר נוחות לאורך זמן עם חימום, אוורור ועיסוי ומשלבים בתוכם את כריות האוויר.

מה אנחנו חושבים: תחת הבעלות המשותפת של ג׳ילי ומרצדס נראה שסמארט מתעוררת, עם היצע דגמים חשמליים, מודרניים ורלוונטיים לדרישות השוק. וה-5 נראה כמי שלוקח את המהלך צעד נוסף לפנים, עם ממדים גדולים יותר, על בסיס פלטפורמה ייעודית ומערכת הנעה מתקדמת. כל אלה אמורים לאפשר לסמארט להתמודד בקטגוריה חשובה ורווחית בה לא הייתה מעולם.

עכשיו נותר להמתין ולגלות עד כמה יעזו בסמארט לשמר את ההופעה המושכת של רכב התצוגה. לטעמנו לפחות, אם ישכילו להימנע משינויים קיצוניים, הוא עשוי להיות להיט ענק.

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה