דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק: שלושה דגמים מצטיינים, כמעט

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורסמו מבחני הריסוק הראשונים ל-2024
  • רצף ההצלחות של יצרנים סיניים נמשך
  • למרות הציונים הגבוהים, יש גם בעיות

חוזרים לעבוד: איגוד הבטיחות האירופי (EuroNCAP) מפרסם היום תוצאות של סבב מבחני ריסוק חדש, חצי שנה לאחר הפעם האחרונה בה פורסמו תוצאות כאלו. שלושה דגמים בלבד נבחנו הפעם, טויוטה C-HR, ניו EL6 והונדה CR-V, ושלושתם גרפו את הניקוד המרבי - אך יש גם כמה הערות חשובות.

הונדה CR-V נבחן פעמיים, כאשר עם חבילת הבטיחות Honda Sensing 360 הוא זכה בציון המרבי של 5 כוכבים, בעוד גרסת הבסיס עם מצלמה ורדאר בודד זכתה בציון של 4 כוכבים בלבד. על פי הודעת ה-EuroNCAP, החבילה המלאה שכוללת גם רדארים נוספים בפינות המרכב משפרת משמעותית את יכולת הזיהוי בפניות, ומצמצמת את הסיכוי להתנגשות עם כלי רכב והולכי רגל.

בלי כוכביות: טויוטה C-HR, היחיד מבין השלושה שמשווק בישראל, שמר על הדירוג המרבי שהשיג הדור הקודם ב-2017. ב-EuroNCAP החמיאו לטויוטה על תפקוד ראוי של מערכת הבלימה האוטונומית, אך העירו כי המערכת לניטור נהג מתבססת על אינדיקציות מההיגוי ומהמערכת לשמירת נתיב, בעוד מערכת מתקדמת יותר המבוססת על מצלמה לסריקת עיני הנהג זמינה רק כאופציה בתשלום.

ניו EL6 הוא דגם חמישי של היצרנית הסינית שגורף את הציון המירבי במבחן הריסוק האירופי, ומשלים רצף של 18 דגמים מתוצרת סין שזכו ב-5 כוכבים. ב-EuroNCAP שיבחו את ניו על שילוב נדיר בין מצלמות, רדארים ורדאר-לייזר (LiDAR), אך גם העבירו ביקורת על יכולת זיהוי מוגבלת של כלי רכב דו-גלגליים בחלק מהמצבים.

בנוסף, ב-EuroNCAP ציינו כי שלושת הרכבים שנבחנו סובלים מליקויים בהגנה הפאסיבית על יושבי הרכב, עם פריסה לקויה של כריות האוויר ומבנה לא אופטימלי של תא הנוסעים. לדברי נציגי הארגון, על היצרנים לתת דגש על יסודות הבטיחות, ולא להתעלם מהם במרדף אחרי "פתרונות מתוחכמים".

מה אנחנו חושבים: ארגון הבטיחות האירופי מתגלה שוב כגורם יעיל במיוחד, כזה שמאלץ את יצרני הרכב להשקיע ולשפר שוב ושוב את רמת הבטיחות של כלי הרכב. והוא עושה זאת בזכות עדכון מתמיד של פרוטוקול המבחנים, תוך מתן דגש על שילוב מערכות אקטיביות מתקדמות, לצד הקפדה על רמת הבטיחות הפאסיבית - ואפילו עם התייחסות להנדסת האנוש, כפי שהתבטא בהחלטה האחרונה לגבי השימוש המופרז במסכי המגע.

חבל רק שקצב המבחנים ירד לאחרונה משמעותית: אחרי שבשנים 2021-2022 נבחנו למעלה מ-100 דגמים שונים, בשנה שעברה הסתפקו ב-EuroNCAP ב-16 דגמים בלבד, והשנה נבחנו עד כה רק 3 דגמים. אם קצב המבחנים לא יתגבר, האפקטיביות שלהם בהכרח תיפגע - ואיתה גם רמת הבטיחות בכבישים.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה