דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשת כנף - למבורגיני הורקאן STJ

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • למבורגיני נפרדת מההורקאן עם גרסת קצה אקסלוסיבית
  • עם 640 כ"ס מבנזין טהור ואווירודינמיקה משופרת
  • הייצור יוגבל ל-10 יחידות בלבד

ושלום לבנזין: למבורגיני צפויה להציג בקרוב יורשת להורקאן, מכונית הספורט שפותחה בשיתוף אודי R8 הנמכרת ביותר בהיסטוריה של החברה מסנטה אגתה עם כ-25 אלף יחידות שיוצרו מאז הוצגה לפני כעשור. אלו כ-11,000 יחידות יותר משהשיגה הגאיירדו, קודמתה בשושלת.

כעת למבורגיני נפרדת ממנה עם גרסת קצה המכונה STJ (ר"ת Super Trofeo Jota). המנוע הוא אותו V10 בנזין אטמוספרי המפיק 640 כ"ס כמו בגרסת הקצה הנוכחית (STO), בחיבור לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית. נתוני ביצועים לא פורסמו, אבל הם צפויים להיות זהים – 3 שניות ל-100 קמ"ש ו-310 קמ"ש מרביים.

הכנף הגדולה: השינוי המשמעותי ביותר ביחס ל-STO הוא כנף אחורית גדולה עוד יותר עם זווית התקפה גדולה ב-3 מעלות המשפרת את כוח ההצמדה ב-10%, בעוד המכסה הקדמי (מכונה cofango) עשוי קרבון ומשלב בתוכו כונסי ומסיטי אוויר נותר ללא שינוי.

עוד נוספו בולמי זעזועים עם אפשרות כיוון ידני לארבעה מצבי שיכוך והחזרה, המביאים גם להיגוי מדויק יותר. בלמים קרמיים (390 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) זהים ל-STO, אבל על הקשר לאספלט אחראים צמיגי ברידג'סטון פוטנזה שפותחו במיוחד עבורה המולבשים על חישוקי "20 עם מנגנון נעילה מרכזי כמקובל במכוניות מירוץ. לדברי למבורגיני ה-STJ מהירה מה-STO בשניה להקפה סביב מסלול הניסויים בנארדו.

מה אנחנו חושבים: אחרי שנים בהן התמקדה בעיקר בעיצוב ופחות ביכולת, תחת ניהולו של סטפן וינקלמן למבורגיני נראית כחוזרת למקורות ולערכיה - נועזת, פרועה ומיוחדת מבין יצרניות האקזוטיקה.

הצגת גרסת קצה להורקאן היא צעד מתבקש בהתחשב בהיותה מכונית הספורט הנמכרת ביותר של למבורגיני, והאחרונה שמונעת על טהרת הבנזין, שכן המחליפה צפויה להסתייע בחשמל. רק חבל שכמות הייצור מצומצמת כל כך, שכן נראה שה-STJ תהיה בעיקר פריט אספנים ללקוחות וותיקים של למבורגיני שתבלה את מרבית ימיה בחניון מקורה ולא על מסלול המרוצים.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה