דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: דונגפנג תציף את ישראל במותגים סיניים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל מרחיבה פעילות בשוק הרכב
  • תצרף לשני מותגי רכב קיימים את דגמי דונגפנג השונים
  • דגמים ראשונים יגיעו ארצה בסוף הקיץ
דונגפנג E-פאי 007

מטרו מוטור, מי שמחזיקה בכמחצית משוק הרכב הדו-גלגלי החדש בישראל זה שנים, ממשיכה להתרחב בתחום הארבע גלגלי. ולצד וויה וליפמוטור המשווקים כאן זה מכבר, הודיעה היבואנית כי קיבלה את הזיכיון לארבעה מותגים נוספים מבית קונצרן דונגפנג. כולם ישווקו אצלנו תחת שם הקונצרן, למרות שבסין הם ממותגים בנפרד בהתאם לייעוד ולמיצוב.

נזכיר כי מותג דונגפנג הוא השלישי בגודלו בסין, ומאגד תחתיו כמה מותגים שונים ובהם דונגפנג עצמו, אך גם וויה, M-הירו (M-HERO) המשווק גם כמנגשי (Mengshi), איולוס (AEOLUS), E-פאי (Eπ), נאמי (NAMMI), ופורטינג. נכון, לא פשוט לשלוט בשמות האלה.

עוד ראוי להזכיר כי לדונגפנג גם שיתופי פעולה עם יצרנים מערביים רבים, והם גם מחזיקים גם בעלות מסוימת של סטלנטיס, כירושה מתקופת הקשר עם הזרוע הצרפתית של הקונצרן (פיג'ו וסיטרואן).

דונגפנג M-הירו 917

אסטרטגיית דונגפנג היא לשווק את מותגי הפרימיום שלה מחוץ לגבולות סין כמותגים נפרדים, ולכן למשל וויה משווק אצלנו תחת שמו, ויתכן שזה יהיה גם המקרה עם M-הירו. אבל מותגי הלחם והחמאה המשווקים מחוץ לגבולות סין עונים לשם הכללי דונגפנג, וכך יקרה גם בישראל.

יוצא מהכלל הוא מותג פורטינג השייך אף הוא לקונצרן הענק, אך הוא משווק - יותר נכון, ישווק בעתיד - בישראל על-ידי UMI (יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו). שוק הרכב המקומי מכיר מספר פיצולי מותגים שכאלה על ידי קונצרנים יפניים. כך לדוגמה משווקים חלק ממותגי ג'ילי על ידי חברת מאיר, מותג הדגל על ידי יוניון מוטורס, ואחר (סמארט) בעזרת כלמוביל.

מה אנחנו חושבים: כאשר הודיעה מטרו מוטור על שיווק ליפמוטור בסוף 2022, היא הבטיחה להיות שחקנית מובילה בשוק הרכב הישראלי. פוטנציאל קבלת הזיכיון של דונגפנג בהחלט יכול לאפשר לה את דריסת הרגל המשמעותית לה היא מקווה ולהפוך אותה לבעלת כוח שיווקי ניכר גם בעולמות הארבע גלגלי, לצד הדו-גלגלי אותח כבשה זה מכבר.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה