דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלום, ולצערנו לא להתראות: פורשה 718 קאיימן ובוקסטר, הסוף

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורשה קיימאן ובוקסטר יעלמו ביולי מאולמות תצוגה באירופה
  • שתי גרסאות קיצוניות ימשיכו להמכר במשך תקופה
  • ההמתנה: לדגם כול חשמלי שיחליף את השתיים
פורשה קאיימן GT4

פורשה 718 בגרסאות קאיימן (קופה) ובוקסטר (גג נפתח) לא ישווקו מתחילת חודש יולי בשוק האירופי המשותף, מכיוון שאינן יכולות לעמוד בתקנות אבטחה חדשות. עם זאת, שתי הגרסאות הקיצוניות והמאוד יקרות של הדגם,  ה-GT4 RS הסופר-ספורטיבית והבוקסטר RS ספיידר הפתוחה, ימשיכו להמכר כרגיל עד להופעת מחליפות.

ביבואנית לישראל, אורכיד מוטורס, אומרים כי הנחיות השוק האירופי אינן תקפות לזה הישראלי וכי יש עוד מספר מוגבל של יחידות מהדגמים הנ"ל למכירה.

נזכיר כי בשלהי 2023 הובהר כי המקאן החדש בגרסת מנוע בעירה פנימית לא ישווק עוד מתחילת יולי השנה עקב בעיות הנוגעות לאבטחת סייבר ועלויות גבוהות מדי הכרוכות בניסיון להתאימו לתקנות חדשות בתחום. ולכן הוא לא יימכר לצד המקאן החשמלי החדש כפי שתוכנן במקור.

בעיה זהה נוגעת גם ל-718 ובהקשר זה ראוי להזכיר כי בכל מקרה, ובדומה למקאן, גם ה-718 על צמד גרסאותיה הבסיסיות צפויה לקבל מחליפה חשמלית. ומדוע שתי הגרסאות הקיצוניות ימשיכו? מכיוון שהן מיוצרות ממילא במספרים כה נמוכים עד כי דרישות תהתקן האירופי אינן חלות עליהן.

מה אנחנו חושבים: הקאיימן בגרסתו הסגורה עם מנוע 4.0 ליטר אטמוספרי מרכזי הוא כנראה הרכב המהנה ביותר לנהיגה שפורשה ייצרה מעולם. ה-911 היא אמנם מלכת המותג ותמיד תשאר כזו, אבל עם מנוע מאחור ומשקל גבוה יותר לצד ממדים שתופחים מדגם לדגם, היא פשוט אינה מסוגלת לנטרל את חוקי הפיזיקה ולהשתוות לחלוקת המשקל הפנטסטית ובעיקר המיקום האופטימלי של החלק הכבד ביותר במכונית. והקאיימן הבנזיני בדרך להיעלם, זה כל מה שמעניין מבחינתנו.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה