דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רק הגיעה וכבר מתעדכנת: זיקר 001 משתדרגת בסין

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • זיקר 001 עוברת עדכון מוקדם מהצפוי
  • השינוי המשמעותי יהיה במנוע ובביצועים
  • עשויה לנחות אצלנו כבר במהלך השנה הבאה

זה היה מהיר: זיקר 001, המכונית הראשונה של תת המותג היוקרתי לבית ג'ילי, הוצגה רק לפני שנתיים וחצי ווהחלה שיווק באירופה ואצלנו רק לפני שבועות ספורים. ובכל זאת, זיקר צפויה להציג בקרוב מתיחת פנים לרכב - כך עולה מפרסום של משרד התעשייה הסיני הכולל תמונות ראשונות ומפרט חלקי. ובעוד השיווק בסין צפוי להיפתח כבר בסוף השנה הנוכחית, סביר להניח שכאן נפגוש את המכונית המעודכנת במהלך השנה הבאה.

ההבדל העיצובי זניח וכולל בעיקר פגושים חדשים מלפנים ומאחור, המזכירים את אלו של גרסת ה-FR המוקצנת. בנוסף ישנם כונסי אוויר במראה שונה, ואילו הספוילר האחורי מוצב כעת בעמדה נמוכה יותר.

הפגושים החדשים מביאים גם לשינוי קל במימדים החיצוניים, עם תוספת של 2.2 ס"מ לאורך (497.7 ס"מ), כאשר יש גם שינויים מפתיעים יותר בגובה שקוצץ ב-1.5 ס"מ (154.5 ס"מ) ובבסיס הגלגלים שגדל ב-0.6 ס"מ (300.5 ס"מ).

עוד כוח, הרבה כוח: את השדרוג המשמעותי שומרת זיקר כך מתברר לביצועים, לא תחום שבו נדרש חיזוק כלשהו לטעמנו, לפחות לא בגרסת ההנעה הכפולה. גרסת הבסיס עם ההנעה האחורית, המצוידת כיום במנוע בודד בהספק של 272 כ"ס, תסתדר בעתיד עם לא פחות מ-421 כ"ס - תוספת משמעותית של למעלה מ-50%.

וזה לא הכל. גרסת ההנעה הכפולה שהציעה עד היום 544 כ"ס מתחת לדוושת ימין, תזנק ללא פחות מ-788 כ"ס בעזרת שני מנועים - צמיחה של 45%. היצרנית לא מפרסמת בשלב זה נתונים אודות זמני התאוצה, קיבולת הסוללה וטווח הנסיעה, אך לפחות בכל הקשור לתאוצות, אין כל ספק שהשיפור יהיה רב משמעות. להזכירכם, עם המנוע הבודד מזנקת ה-001 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות, עם שני המנועים היא עושה זאת כיום ב-3.8 שניות.

בנוסף, מערך הבטיחות (שהתקשה לשכנע במבחן שערכנו לרכב לאחרונה) צפוי להשתדרג הודות לתוספת של רדאר-לייזר (Lidar). עם זאת, מערכת הסופר-ויז'ן של מובילאיי, המאפשרת נהיגה כמעט אוטונומית, לא צפויה לצאת מגבולות סין. נזכיר גם כי מערך המולטימדיה על מסך המגע, אשר התגלה כמסורבל לתפעול, צפוי לפי דיווחים שונים לעבור שדרוג משמעותי. אולי אפילו לפני חשיפת הדגם המעודכן.

מה אנחנו חושבים: צורת המחשבה של יצרני הרכב הסיניים שונה מזו של המתחרים במערב, את זה אנחנו כבר מכירים. והם מוכרים היטב בתעשייה כמי שמגיבים במהירות לדרישות שונות מצד ספקים או לבעיות שמתגלות במהלך שנות החיים הראשונות של דגם. ובהתאם הם מציגים שינויים ושיפורים חדשות לבקרים. זה רצוי ואף מוערך, אבל מייצר בעיה.

לקוחות אירופאיים (וישראלים) ששילמו סכום לא מבוטל על מכונית שזה עתה יצאה לשוק, מתאכזבים לא פעם כאשר הם מגלים כי המכונית שזה עתה רכשו במיטב כספם, עומדת בפני שדרוג מהותי בקרוב. כזה שלאו דווקא יהיה חלק מהרכב החדש שהם הזמינו.

האם אכזבה כזו תתבטא בנתוני מכירות, או במדדים חשובים לא פחות כמו נאמנות למותג? גם השוק משתנה במהירות, ולכן כלל לא ברור כיצד יגיב. ימים יגידו.

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה