דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל חשפה חשמלית ממש מודרנית, אבל רק לתצוגה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אופל אקספרימנטל - קונספט חשמלי עתידי
  • העיצוב עדכני, מקדם הגרר נמוך מאוד
  • מסכים Out, תצוגה עילית על השמשה in
אופל אקספרימנטל

הפנים החדשות: האקספרימנטל קונספט שאופל חשפה מעניק הצצה ראשונה לקו העיצוב העתידי של דגמי המותג הגרמני. על בסיס פלטפורמת STLA החדשה של קונצרן סטלנטיס לדגמים חשמליים, עם חירות עיצובית מלאה, בניגוד לדגמים מוסבים מבנזין כמו קורסה-e, מוקה-e ואסטרה-e המוכרים. ועל הדרך, גם מקדם גרר נמוך משמעותית שמשפיע על צריכת החשמל וטווח הנסיעה.

אופל אקספרימנטל

מקדם הגרר הנמוך מושג בין היתר על ידי צללית כמו-קופה, מסיטי וכונסי אוויר ואפילו רצפה מותאמת לייעול זרימת האוויר. יש גם חישוקים ייחודיים המיועדים להפחתת מערבולות, אין ידיות פתיחת דלתות ובמקום מראות צד יש מצלמות המותקנות דווקא בקורה C, מאחורי הנהג. יחידות התאורה מלפנים ומאחור הן בעיצוב צלב המייצר אשליית רוחב ותנועה, עם סמל ושם המותג מוארים מלפנים ומאחור בהתאמה.

בלי מסכים: סביבת הנהג עדכנית עם הגה אליפטי בעל יכולת קיפול אל הדשבורד בעת שימוש במערכת הנהיגה האוטונומית, שינוי אפשרי הודות למערכת היגוי שאינה מחוברת מכאנית לגלגלים (Steer-By-Wire). אין מתגים, אין מסכים אבל יש תצוגת נתונים עלית גדולה על השמשה. אפשר לנחש שלפחות בקונספט, הפעלת המערכות השונות מתבצעת באופן קולי.

אופל אקספרימנטל

לדברי היצרנית, הממדים החיצוניים הם של משפחתית קומפקטית, ולמרות זאת (והודות לפלטפורמה הייעודית) ניתן לנצל טוב יותר את חלל הפנים, כך שיוענק מרחב מחיה של משפחתית גדולה.

פרטים טכניים לא פורסמו, אבל אופל מציינת שמערכת ההנעה כוללת צמד מנועים, עם הנעה חשמלית כפולה לראשונה במותג. נזכיר כי סטלנטיס, קונצרן האם, פרסם בעבר כי הפלטפורמה החדשה תאפשר עד 700 ק"מ בין טעינות.

מה אנחנו חושבים: הקונספט שהציגה אופל מרשים מבחינה עיצובית ומבטיח רבות. אבל אופל - כמו רבות מהמתחרות האירופאיות - חייבת להתעורר ובמהירות. אב טיפוס שיגיע לייצור בעוד שנים אחדות עלול להסתבר כמעט מדי ומאוחר מדי, בהתחשב במוטיבציה של הסינים להציף את השוק באינספור דגמים מכל המינים והסוגים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה