דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נטע מתקרבת לישראל - תשיק פעילות עוד השנה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נטע הסינית תנחית כאן מאות רכבים השנה, אלפים ב-2024
  • בשלב הראשון יתבצע הייבוא בתקינה מוגבלת
  • עד לסוף השנה הבאה יכלול ההיצע 5 דגמים חשמליים

עוד סינית בדרך: מותג החשמליות הסינית נטע (Neta) נוסד ב-2014 כחברה בבעלות פרטית, בשונה ממרבית היצרניות הסיניות הנמצאות בשליטת המדינה. דגם ראשון שלה הגיע לכביש רק ארבע שנים לאחר מכן, ובשנה שעברה היא יצרה כבר למעלה מ-150 אלף מכוניות - כאשר בחודשים הקרובים היא צפויה לנחות לראשונה גם בישראל. אולם התצוגה הראשון יפתח לקראת סוף השנה בפתח תקווה, בעוד משרדי ההנהלה ימוקמו בהרצליה.

נטע

הייבוא יתבצע, כפי שפורסם בעבר, על ידי קבוצת בליליוס - כאשר מנכ"ל נטע בישראל יהיה טל ברין, לשעבר מנהל פיתוח עסקי בצ'מפיון מוטורס. צמד המנהלים של איווייז, אלחנן יהב וענבר נחשון, ישארו כבעלי מניות ודירקטורים בנטע. ישראל תהיה שוק הייצוא המערבי הראשון של הסינים, לקראת הכניסה לאירופה המתוכננת לשנה הבאה.

מה עוד צריך לדעת: בשלב הראשון יגיע לישראל דגם ראשון בשם U, בתקינה מוגבלת של "סדרות קטנות" בכמות של 400 יחידות בשנה. מדובר ברכב פנאי קומפקטי שיתחרה כאן בג'ילי גיאומטרי C וב-BYD אטו 3, עם מרווח פנימי נדיב הודות לבסיס גלגלים של 277 ס"מ, מנוע חשמלי קדמי בהספק של 163 כ"ס וסוללת 70.5 קוט"ש שתעניק לו טווח נסיעה של כ-400 ק"מ.

נטע U

יתר הדגמים צפויים להצטרף בשנה הבאה בתקינה אירופאית מלאה. דגם הכניסה של המותג יהיה רכב סופר-מיני עירוני בסיסי בשם נטע V, שייתכן ויקבל את הכינוי "איה". מנוע חשמלי בהספק צנוע של 75 כ"ס יחובר לגלגלים הקדמיים, בעוד סוללת 38.5 קוט"ש - צנועה אף היא - תספק טווח מירבי של כ-300 ק"מ. תג-מחיר משוער של 110 אלף שקלים עשוי להקל עליה את ההתמודדות מול מתחרות מודרניות.

אליו יצטרף רכב פנאי חדש שמיועד לאירופה אך טרם נחשף רשמית, וכן מכונית ספורט-קופה חשמלית בשם נטע GT. היא תוצע עם מנוע אחורי בודד ו-231 כ"ס בגלגלים האחוריים, או עם מנוע נוסף מלפנים והנעה כפולה עם 462 כ"ס. טווח הנסיעה ינוע בין 400 ל-500 ק"מ בהתאם לגרסה. לקראת סוף השנה הבאה עשויה לנחות כאן גם סדאן גדולה בשם נטע S, שתתבסס על אותה הפלטפורמה של ה-GT הספורטיבית.

נטע GT

מה אנחנו חושבים: גם כשנדמה שכבר נגמר המקום למותגים סיניים חדשים בשוק הרכב הישראלי, נתוני המכירות מוכיחים כי מכוניות ראויות בתמחור אטרקטיבי יכולות לזכות כאן להצלחה לא מבוטלת. אבל בניגוד לענקיות כמו BYD וג'ילי, נטע היא יצרנית צעירה שעוד תצטרך להוכיח את עצמה בשווקים מערביים.

היבואנית המקומית, שעדיין מנסה להתגבר על הקשיים של איווייז, תצטרך לעבוד הפעם קשה במיוחד כדי להשיג את יעד המכירות שהציבה לעצמה - אלפי יחידות במהלך השנה הבאה.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה