בקצרה:
- טסלה חושפת גרסאות בסיס ל-S ול-X
- עם אותה מערכת הנעה, בשינוי תוכנה
- המחיר בארה"ב נמוך ב-10,000 דולר
גדולות ובסיסיות: טסלה החלה לשווק בצפון אמריקה את המודל S והמודל X בגרסאות SR בסיסית עם תג-מחיר נמוך ב-10,000 דולר מאלו ששווקו עד כה. בשניהם עם צמד מנועים המאפשרים הנעה כפולה, אבל עם ביצועים פחות נמרצים, זינוק ל ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה) ב-3.7 שניות ל-S ו-4.4 שניות ל-X, בשני המקרים 0.6 שניות יותר.
גם טווח הנסיעה צנוע יותר, כ-510 ק"מ במקרה של ה-S (140 ק"מ פחות) וכ-430 ק"מ במקרה של ה-X (130 ק"מ פחות).
חשמל מוכר: בשונה מגרסאות SR למודל 3 ולמודל Y הנבדלות במערכת ההנעה ובקיבולת המצברים, במקרה של ה-S וה-X היא נותרה ללא שינוי. טסלה אומנם לא מפרסמת נתונים טכניים, אך מדיווח של אתר חדשות רכב חשמלי האמריקאי Electrek עולה כי היא למעשה זהה לגרסאות הבכירות ששווקו, עם כיול שונה למחשב הניהול של מערכת ההנעה המגביל את ביצועי המנועים (אחורי וקדמי עם הנעה כפולה) והמצבר.
יתכן ובעתיד טסלה תאפשר (בתוספת תשלום כמובן) לשנות את מערכת הניהול על מנת לאפשר ביצועים וטווח נסיעה דומים לגרסאות הבכירות.
גם בגרסת הבסיס טסלה תציע הגה בעיצוב סטיק של מטוס נוסעים ללא חלק עליון ועם חלק תחתון שטוח כאופציה בתוספת תשלום (250 דולר), עם עיצוב הפנים זהה לרבות לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע ("17) המוכר של היצרנית. כציוד תקני יש חישוקי "19 ב-S ו-"20 ב-X עם אופציה להגדיל ל-"20 ו-"22 בהתאמה.
מה אנחנו חושבים: טסלה, כמו טסלה, דואגת כל הזמן לשמור על מעמדה בכותרות, בין אם מדובר בהורדת מחירים קבועה בשוק הסיני או האירופאי, הצגות עדכוני תוכנה על בסיס קבוע וכעת עם גרסאות בסיס חדשות.
ובמקרה שלהם מדובר בחשיבה מקורית שללא ספק תמשוך לקוחות חדשים לשני הדגמים. ובאותה מידה של וודאות אין ספק שמרביתם יבצעו בעתיד עדכון בתוספת מחיר להארכת הטווח ושיפור הביצועים. הרווח הוא כולו של אלון מאסק.