דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בשורה למכורים: נחשף טויוטה לנד קרוזר חדש, יגיע ב-2024

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה לנד קרוזר החדש שומר על הבסיס המוכר
  • לא מוותר על שלדת סולם, מציע בחירה בין דיזל, בנזין והיברידי 
  • צפוי לנחות כאן במחצית השניה של 2024
טויוטה לנד קרוזר 250

יורש העצר: טויוטה חשפה לנד קרוזר חדש (מכונה ׳250׳), המחליף את קודמו (150) שמשווק בעולם ללא שינויים מהותיים לא פחות מ-14 שנים. הוא גם יסמל את חזרתה של טויוטה לשוק רכבי השטח בארה״ב, אותו נטשה לפני כשנתיים עם הפסקת השיווק של אחיו הגדול - לנד קרוזר 200.

אצלנו הוא צפוי להתמודד החל משנה הבאה מול מתחרים כמו ג'יפ רנגלר, פורד ברונקו ולנד רובר דיפנדר כשינחת כאן במהלך המחצית השניה של 2024. בשונה מהם ומקודמו בשושלת, הוא לא יוצע עוד בגרסה קצרה עם שלוש דלתות, אלא רק בגרסת מרכב ארוכה עם חמש דלתות.

טויוטה לנד קרוזר 250

בדומה לאחיו היוקרתי לקסוס GX, גם הוא יעשה שימוש בשלדת סולם חדשה (TNGA-F) שלדברי טויוטה מאפשרת קשיחות מרכב גבוהה ב-30%. מערך המיתלים משלב כבעבר סרן חי מאחור ומתלה נפרד מלפנים, אך שניהם תוכננו מחדש במטרה לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.

תגבור הגה חשמלי במקום הידראולי בעבר מאפשר לשלב מערכות בטיחות מתקדמות, לרבות שמירת נתיב (התראה ותיקון באמצעות הבלמים בעבר) ובקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד עצירה מלאה.

דיזל, בנזין והיברידי: הלנד קרוזר יוצע עם כמה מערכות הנעה בהתאם לשוק אליו הוא מיועד, עם בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר (281 כ"ס) עבור המזרח התיכון ומזרח אירופה, או בגרסה היברידית למנוע הזה (330 כ"ס) עבור צפון אמריקה וסין.

השוק האירופאי ואנחנו בתוכו נקבל את מנוע הטורבו-דיזל המוכר מהדגם היוצא, עם 4 צילינדרים בנפח 2.8 ליטר (204 כ"ס) כשבשנה הבאה הוא יקבל גם מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הסולר ופליטת המזהמים.

טויוטה לנד קרוזר 250

כל המנועים מחוברים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (6 הילוכים בעבר) ולהנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח. מפרט עזרי השטח כולל נעילת דיפרנציאל אחורית, ניתוק מוט המייצב מלפנים לטובת הארכת מהלך המתלה, בורר מצבי שטח הפועל כעת גם ב-4H ונוסף גם מצב גרירה ייעודי עם כושר גרירה גבוה בחצי טון מבעבר (3.5 טון).

בחזרה למקורות: העיצוב החיצוני חוזר למראה קשוח ורבוע, בהשראת סדרות 60 ו-80 המפורסמות עם אפשרות בחירה בין יחידות תאורה קדמיות עגולות או רבועות בהתאם לרמת הגימור. למרות זאת זוויות הגישה-נטישה (22-31 מעלות) ומרווח הגחון (21 ס"מ) נותרו דומים. בהשוואה ל-150 היוצא הוא ארוך ב-8 ס"מ (492 ס"מ), רחב ב-9.5 ס"מ (198 ס"מ), גבוה ב-3.5 ס"מ (187 ס"מ) ועם בסיס גלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ) מה שאמור לאפשר מרחב מחיה טוב משמעותית לנוסעים עם שורת מושבים שלשית ומקום לשבעה.

טויוטה לנד קרוזר 250

סביבת הנהג הפכה מודרנית משמעותית הודות ללוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול משמעותית ("12.3 לעומת "9 בעבר) עם אפשרות לעדכוני תוכנה בענן (OTA) ותוך שמירה על מתגים פיזיים בקונסולה המרכזית. לדברי היצרנית עיצוב החלונות וקורות A נעשה על מנת לאפשר שדה ראיה טוב ככל הניתן עבור הנהג ואילו חלון השמש גדל משמעותית. כבעבר יש יחידת מיזוג נפרדת ליושבים מאחור אך נוספו משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB (שלושה מלפנים, שניים מאחור), תא מקורר מתחת למשענת היד ואופציה למערכת שמע משודרגת של JBL עם 14 רמקולים.

טויוטה לנד קרוזר 250

מה אנחנו חושבים: עם 11.3 מיליון יחידות שיוצרו ל-170 שווקים בעולם, טויוטה לנד קרוזר הוא אחד מרכבי השטח הנפוצים על הגלובוס, וגם בישראל הוא הנמכר מסוגו כבר יותר משני עשורים, למרות שלא עבר שינויים דרמטיים במשך הזמן הזה. הסיבה לכך היא שהנוסחה של טויוטה נחשבת בדיוק לשילוב הנכון בין שימושיות משפחתית, איכויות נסיעה טובות (יחסית) בכביש ויכולת שטח ראויה עם חוסן מבני ומוניטין אמינות יוצא דופן.

עם הלנד קרוזר החדש נדמה שטויוטה השכילה לשמר את המתכון המוכח ואף לשדרג אותו עם הבטחה ליכולות גבוהות יותר בשטח, איכויות טובות יותר בכביש ושילוב מערכות בטיחות מתקדמות מבעבר. ובעיקר עם סביבת נהג מודרנית משמעותית ועיצוב שחוזר למקורות ויהפוך אותו לנחשק הרבה יותר מבעבר. אנחנו כבר מצפים בקוצר רוח להתיישב מאחורי ההגה.

למאמר זה התפרסמו 48 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה