דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

כמו טאהו קטן - שברולט הציגה טראוורס חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שברולט טראוורס החדש נראה קשוח מקודמו
  • עם מנוע חדש וגם גרסת שטח אגרסיבית
  • אצלנו בעוד כשנה

טייק 3: שברולט חשפה טראוורס חדש, דור שלישי לרכב הפנאי הגדול שלה, ואחד מרבי המכר עם כמות ייצור של כ-100 אלף יחידות בשנה. העיצוב החיצוני מאמץ מראה אגרסיבי וקשוח בהרבה מקודמו בהשראת הטאהו והסאברבן, עם סבכה ענקית מלפנים ויחידות תאורה מפוצלות.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("11) ומסך מגע ענק ("17.7) הממוקם נמוך יחסית על מנת לשפר את שדה הראיה. בורר ההילוכים מוצב כעת מימין להגה במטרה לפנות מקום לתאי אחסון בקונסולה שבין המושבים, ואילו מתגי בקרת האקלים יהיו מעטים יותר, שכן חלק מהפעולות יתבצעו מהמסך.

כבעבר, הוא יוצע עם אפשרות לצמד שורות מושבים אחוריות עם מקום לשלושה בכל אחת (שמונה נוסעים) או צמד מושבי קפטן בשורה השניה (שבעה נוסעים).

עדיין על בנזין, אבל מוגדש: על ההנעה מופקד מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר המוציא לגמלאות את ה-V6 האטמוספרי והוותיק. הוא מפיק 315 כ"ס (5+ כ"ס) אבל עם זמינות כוח טובה משמעותית ונתון מומנט (43.8 קג"מ) גבוה בכ-20%.

החיבור הוא לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (9 הילוכים בדגם היוצא) עם הנעה קדמית או כפולה-קבועה בהתאם לגרסה. נתוני הביצועים או צריכת הדלק לא פורסמו, למעט כושר גרירה שנותר ללא שינוי - 2.3 טון.

מערכות בטיחות אקטיביות יוצעו כעת כציוד תקני לרבות בלימה אוטונומית (כולל בנסיעה לאחור), שמירת נתיב התרעת שטח מת. כאופציה תוצע מערכת ה"סופר-קרוז" של שברולט, שמאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 2.5 בכבישים מוגדרים.

שברולט טראוורס

לשטח, בקטנה: להיצע הגרסאות תצטרך ה-Z71 המיועדת לשפר את יכולת השטח עם מערך מיתלים שונה ומרווח גחון נדיב בכ-2.5 ס"מ, מפסקי סרנים מורחבים ויכולת ספיגת שיבושים טובה יותר. על הקשר לקרקע אחראים צמיגים דו-שימושיים (גודייר טריטורי AT).

הפגושים שונו לטובת שיפור זוויות הגישה-נטישה עם צמד אוזני גרירה מלפנים ומיגון ייעודי לגחון. מערכת ההנעה הכפולה כוללת גם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור, בורר הנהיגה כולל מצבי שטח ייעודי ובקרת ירידה במורד.

מה אנחנו חושבים: טראוורס אמנם זכה להצלחה מסחרית במהלך העשור וחצי בהם הוא משווק, אבל זה היה בעיקר הודות להיותו מחלוצי הקטגוריה. כיום, כשהיא כבר רוויית מתחרים, זה הרבה יותר קשה. הדגם היוצא והמשווק אצלנו כיום, מזכיר מבחינת מראה מיניוואן, וסובל מאיכות נסיעה בינונית בלבד, נתונים שהעמידו אותו כאחרון במבחן ההשוואתי הגדול שערכנו לו מול פורד אקספלורר, יונדאי פליסייד וסובארו איבולטיס.

אבל נראה ששברולט עשו שיעורי בית. העיצוב מרשים מאוד, סביבת הנהג מודרנית בהרבה ומערכת הנעה משודרגת. בצפון אמריקה השינוי הזה ללא ספק יהפוך אותו לנחשק בהרבה מקודמיו, בעוד שאצלנו זה יהיה מורכב יותר, שכן התחרות תהיה גם מול רכבי פנאי חשמליים לשבעה שצפויים להפוך נפוצים יותר בעתיד הקרוב.

למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה