דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מזנבת בטסלה - BYD הופכת ליצרנית החשמליות הגדולה מכולן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מכירות החשמליות של BYD זינקו שוב, הפעם ב-23%
  • טסלה עדיין מובילה, אבל הרבעון הבא יציג כנראה מהפך
  • גם בארץ BYD שולטת בשוק החשמליות, ובפער ניכר 

טסלה היא יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם וצפויה לסיים את השנה עם כ-2 מיליון מסירות. אבל BYD סוגרת עליה מהר. ברבעון האחרון כמעט ועקפה אותה, כאשר טסלה מסרה 435,059 מכוניות, ואילו BYD הסתפקה ב-431,603 מכוניות - פער זניח של 3,456 מכוניות.

סגירת הפער המהירה נרשמת לזכות זינוק של 23% במכירות חשמליות של BYD, בעוד טסלה רשמה ירידה קלה. טסלה צפויה להתאושש ברבעון האחרון ולסיים לפני הסינית במכירות השנתיות של רכב חשמלי, אך המצב צפוי להשתנות בשנה הבאה.

בין היתר כי ל-BYD יש יותר דגמים חשמליים, ביותר סגמנטים נגישים כלכלית - או במילים פשוטות, זולים יותר - ויכולת ומוטיבציה לייצר עוד ועוד.

בלי קשר לקרב על המקום הראשון החשמלי, BYD עושה חייל גם בקרב דגמים היברידיים שונים וברבעון האחרון מסרה כמעט 400,00 מכוניות היברידיות ווהיברידיות-נטענות. יחד עם המכוניות החשמליות מסרה BYD ברבעון השלישי 822,094 מכוניות "ירוקות", ובכך רשמה את הרבעון החזק ביותר שלה גם בתחום הזה.

ואצלנו? מתחילת השנה נמכרו בישראל קרוב ל-42 אלף כלי רכב חשמליים המהווים נתח של 17.3% מסך הרכבים שנמכרו. BYD נמצאת בפסגה עם 13,481 מסירות ובפער עצום מהבאות אחריה: ג'ילי עם 6,180 מסירות וטסלה שסוגרת את השלישיה עם 5,463 מסירות מתחילת השנה.

מה אנחנו חושבים: זו לא הפעם הראשונה ש-BYD עוברת את טסלה במסירות העולמיות. הפעם הקודמת התרחשה ברבעון השני של 2022 כשטסלה נאלצה להתמודד עם קשיי ייצור בשל סגרי קורונה בסין, שהשפיעו פחות על BYD שמפעליה מפוזרים בכמה מחוזות בסין.

מאז טסלה ניערה את המטושים מעליה וחזרה לפעילות, אבל מול הכיסים העמוקים של BYD, ומבול הדגמים החדשים שבנוסף גם מגיעים במחירים נמוכים יותר, יהיה לה כבר קשה עד בלתי אפשרי להתמודד מבחינת כמויות.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה