דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

החשמליות של סמארט בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סמארט חוזרת ארצה אחרי 4 שנות היעדרות
  • תחילת שיווק צפויה בסוף השנה הנוכחית
  • שני דגמים עדכניים יוצעו בשלב ראשון
סמארט 3#

חשמל בקטנה: סמארט חוזרת לכבישי ישראל ותשווק כאן מכוניות מבוססות פלטפורמה עדכנית מבית בעלת הבית, ג'ילי הסינית. את הזיכיון לשיווק המותג ממשיכה להחזיק כלמוביל.

סמארט שבעבר הייתה מותג ייעודי למכוניות עירוניות זעירות בבעלות מרצדס, חוזרת לכאן אחרי ארבע שנים וכבעבר תשווק באולמות התצוגה של היצרנית הגרמנית.

סמארט #1

האחת: הדגם הראשון שינחת כאן בחודשים הקרובים הוא ה-1, שהוצגה לפני כשנה כדגם כל-חדש ראשון ליצרנית מזה כמעט עשור. היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית המכונה SEA (ר"ת Sustainable Experience Architecture) בה משתמשות גם וולוו EX30 וזיקר X, אחיותיה לקונצרן הסיני.

ה-1 גדולה משמעותית מדגמים קודמים של סמארט. בהשוואה למרצדס EQA למשל היא קצרה רק ב-19 ס"מ (427 ס"מ) אבל בסיס הגלגלים שלה ארוך ב-2 ס"מ (275 ס"מ). תא המטען מכיל 323 ליטר עם תא נוסף מלפנים לכבל טעינה (15 ליטר).

סמארט #1

היא תוצע עם אשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אחורית עם 272 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות או כפולה עם 428 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. שתיהן מוזנות מסוללת 62 קוט"ש המאפשרת 440 ק"מ בגרסת הנעה אחורית ו-400 ק"מ בכפולה עם טעינה מהירה (150 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בפחות מחצי שעה.

גדולה עוד יותר: הדגם השני שצפוי לנחות כאן במהלך השנה הבאה הוא ה-3 שהוצגה באפריל בתערוכת שנגחאי וערכה כעת הופעת בכורה אירופית בתערוכת מינכן. היא עושה שימוש באותה פלטפורמה ועם מערכת הנעה זהות ל-1, אחורית עם 272 כ"ס וכפולה עם 428 כ"ס, ואותה סוללת 62 קוט"ש.

בהשוואה ל-1 היא ארוכה ב-13 ס"מ (440 ס"מ) רחבה ב-2 ס"מ (184.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (287.5 ס"מ) ותא מטען אחורי גדול ב-47 ליטר (370 ליטר).

אבל היא גם נמוכה ב-8 ס"מ (155.5 ס"מ) מה שמקנה לה מקדם גרר נמוך מזה של ה-1 (0.27 לעומת 0.29) ומאפשר טווח נסיעה גדול ב-15 ק"מ – 455 ק"מ להנעה אחורית, 415 ק"מ להנעה כפולה.

סמארט 3#

מה אנחנו חושבים: מאז הושקה על-ידי מרצדס בסוף שנות ה-90 ונתפסה כמהפכה אמיתית בתעשיית הרכב, סמארט לא משכנעת. היא הצליחה אמנם לבסס עצמה כמכונית עירונית אירופאית אופנתית בתחילת דרכה, אבל מבחינה מסחרית היא לא חידשה דבר כבר שנים רבות ונתוני המכירות בהתאם.

הבעלות של ג'ילי עשויה להזניק אותה קדימה, כפי שקרה לוולוו וללוטוס. על בסיס ייעודי ומודרני, עם מערכות הנעה מתקדמות ועם התאמה גם לשימושיות משפחתית הודות לממדים גדולים משמעותית.

בדומה לאחיות מבית של וולוו וזיקר, גם ה-1 תיכנס לסגמנט משפחתיות קומפקטיות חשמליות, כתחליף נקי מזיהום לדגמים כמו אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ומרצדס A קלאס שאיבדו רלוונטיות לשוק.

גם הבחירה של הקונצרן הסיני לפזר את הזיכיונות בין שלושה יבואנים שונים ללא ספק ייצר תחרות שתגדיל את המכירות, בדומה ליריבות המקומית בין יונדאי לקיה. יהיה מעניין.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. החשמליות של סמארט בדרך לישראל 
    DAANY_TORONTO, 11-09-2023

    מכונית מיקי מאוס ועוד חשמלית = לא, לא ולא. נְקוּדָה.
    לא בשבילנו עם הלינקולן והבנטלי 1997 V6 עם הטורבו ו-89,000 ק"מ.
    זה אפילו יותר נוח מהלינקולן. יש בו את כל הפאר שאתם לא יכולים - אני חוזר ואומר שאתם לא יכולים לחלום!
    הבנטלי מחליק על חמאה - על הדרכים הארורים בטורונטו !
    איך הבנטלי הזה משתווה לסמארט? כמו יום ו-3 לילות.
    הסמארט = זבל במיטבו !
    יש לכם מה להגיב ?

    סגור תגובה

  • 2. לדני (כאילו) מטורונטו 
    דני מרמת גן, 12-09-2023

    אתה בוט מעצבן בכוונה, שופע שטויות.

    סגור תגובה

  • 3. החשמליות של סמארט בדרך לישראל 
    DANY_TORONTO, 12-09-2023

    2 - אתה סופר אידיוט מרמת גן - זה בטוח? האם אתא באמת מרמת גן? באם כן חייבים להיות עוד הרבה כמוך!
    על מה אתה מדבר סמארט חשמלי? אני כמעט לא רואה מכוניות SMART בנזין - כמובן לא חשמליות. בטורונטו ומסביב יש המון מכוניות בינוניות וגדולות מיצרני צפון אמריקה, מגרמניה, קוריאה וכו'. חס וחלילה מסין. בצפון אונטריו יש רק מכוניות מ-3 יצרני צפון אמריקה - כולן נוהגות על בנזין !
    כעת בבעלותנו הסופר בנטלי היוקרתי 1997 עם V6 ענק ועם טורבו = כמעט שווה ל-LINCOLN TOWN CAR היוקרתי הענקי מ-2007 = שניהם משתמשים בבנזין 87 אוקטן.
    קפוץ לי מלהיות קנאי !

    סגור תגובה

  • 4. תכלס אין על חשמל 
    אחלה חשמל שבעולם, 08-10-2023

    הוא דומה למרצדס במחוץ.
    שהטורונטו ישאר עם הטרנטה

    סגור תגובה

חזור למעלה