דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בצל הרקטות ובשטח פתוח - טסלה מודל 3 העדכנית הגיעה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המשפחתית המחודשת של טסלה הגיעה לישראל
  • למרות שהעיר מטווחת, המסירות יתבצעו באוהל בנמל אשדוד
  • המשלוח הראשון נמכר מראש

טסלה מודל 3 נחתה בישראל בדגם מעודכן, לאחר מתיחת פנים שנחשפה לפני כחודשיים. אלא שבטסלה ממשיכים לדבוק בפתרון הנוח (והזול) של מסירה ללקוחות בתוך אוהל יעודי שהוקם בנמל אשדוד, במקום בנקודות מסירה מסודרות ברחבי הארץ כמקובל בענף - זאת למרות שהעיר ספגה בימים האחרונים מטחי רקטות בהיקף ניכר.

נציין כי ברחבי הנמל פזורות מיגוניות עשויות בטון, חלקן מוצבות ממש בסמוך לכלי הרכב, כפי שניתן להבחין בצילומים שהגיעו לידינו מ-Tesla-Market. אל מיגוניות אלו ידרשו הלקוחות להגיע בתוך 45 שניות במקרה ותשמע במקום אזעקה.

כל המשלוח הראשון שהגיע לישראל כבר נמכר מראש, למרות ההתייקרות הלא מבוטלת שעבר הדגם עם מתיחת הפנים, בשיעור של 13 אלף שקל לגרסת הבסיס או 4,000 שקל לגרסת הטווח המוגדל.

עם זאת, גם לקוחות שיבצעו כרגע הזמנה חדשה למודל 3 יקבלו את הרכב עוד לפני עליית המס המתוכננת לסוף השנה הנוכחית.

מה השתנה: מבחינה חיצונית מציגה מודל 3 חזית חדשה עם יחידות תאורה צרות יותר ופגוש קדמי ללא פנסי ערפל. הפגושים והחישוקים חדשים ויחידות התאורה מאחור עדכניות. לדברי טסלה, העיצוב החדש הוביל לשיפור של מקדם הגרר, מ-0.23 ל-0.219. כתוצאה מכך גדל טווח הנסיעה התיאורטי ב-4% והוא עומד כעת על 513 ק"מ בגרסת הבסיס או 629 ק"מ בגרסת הטווח המוגדל.

גם סביבת הנהג עברה עדכון, עם גלגל הגה חדש שמשלב בתוכו באופן תמוה את מתגי הפעלת האיתות והמגבים, ללא המנופים המוכרים. בחירה תמוהה נוספת - בורר מצבי הנהיגה (לפנים-אחור-חניה) שהוצב מימין להגה יופעל מעתה מתוך מסך המגע.

יחידות ההנעה לא השתנו, אך גרסת ה"פרפורמנס" החזקה לא מוצעת כעת. המהירות המירבית בגרסאות המוכרות ירדה מעט והיא תעמוד על 201 קמ"ש בשתי הגרסאות - לעומת 225-233 קמ"ש לפני מתיחת הפנים.

בטסלה מבטיחים שיפור ניכר גם בנוחות הנסיעה, התנהגות הכביש ובידוד הרעשים. ברשימת האבזור השינוי הבולט ביותר הוא תוספת של מסך מגע חדש ("8) עבור נוסעי המושב האחורי, המאפשר שליטה על בקרת האקלים וצפיה בווידאו באמצעות יוטיוב או נטפליקס.

מה אנחנו חושבים: טסלה ראויה לכל מחמאה על קצב העבודה המהיר, שאפשר לה להנחית כאן רכבים ראשונים וגם למסור אותם ללקוחות בתוך 48 ימים בדיוק ממועד החשיפה העולמית של הדגם המעודכן.

אבל לטעמנו, ראוי היה שטסלה תגלה מעט גמישות בימים מורכבים אלו, ותמסור את הרכבים ללקוחות במקום בטוח יותר ולא בשטח פתוח בעיר הנמצאת תחת איום ממשי. גם אם הובלת הרכבים היתה מקצצת (ממש) מעט מרווחי החברה.

בינתיים יוכלו הרוכשים ליהנות לפחות מטעינה בחינם בעמדות ה"סופרצ'ארג'ר", מתנה קטנה מאילון מאסק ללקוחות הישראלים.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה