דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ועכשיו בלי חלק עליון – אסטון מרטין חשפה DB12 וולנטה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • אסטון מרטין מציגה קבריולה חדשה
  • עם אותו מנוע V8, אבל עם 680 כ"ס
  • תנחת כאן בתחילת שנה הבאה
אסטון מרטין DB12 וולנטה

עם יותר כוח: אסטון מרטין חשפה את ה-DB12 וולנטה, שצפויה להתמודד מול פורשה 911 טורבו S קבריולה, פרארי רומא ספיידר ומרצדס SL. בדומה ל-DB11 וולנטה המוחלפת, גם כאן יש מנוע V8 בנפח 4.0 ליטר כפול מגדשים המגיע ממרצדס-AMG, אבל הוא מפיק הפעם 680 כ"ס (145+ כ"ס).

אסטון מרטין DB12 וולנטה

הוא מחובר לאותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית של ZF המוצבת מאחור, במטרה לייצר חלוקת משקל אופטימלית (53-47 לפנים-אחור) המעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה, עם יחס העברה סופי קצר יותר. השינויים הללו מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות (0.4 שניות פחות מה-DB11) בדרך ל-325 קמ"ש מרביים (20+ קמ"ש).

רוח בשיער: ה-DB12 מבוססת על פלטפורמת קודמתה, עם בסיס גלגלים זהה (280.5 ס"מ), 2.5 ס"מ פחות באורך (472.5 ס"מ) ו-3 ס"מ תוספת לרוחב (198 ס"מ). גם מנגנון גג הבד נותר דומה, וגם כאן הוא נפתח תוך 14 שניות ונסגר תוך 16 שניות, עד למהירות של 50 קמ"ש.

אסטון מרטין DB12 וולנטה

לדברי אסטון, חיזוקים למרכב ושינויים בנקודות החיבור של המיתלים (עצמות עצה כפולת מלפנים, רב-חיבורי מאחור) מאפשרים קשיחות גבוהה במקצת בהשוואה לקודמתה, עם בולמי זעזועים אדפטיביים חדשים. על הקשר לאספלט אחראים צמיגי מישלן פיילוט ספורט 5 שפותחו במיוחד עבורה (ברידג'סטון פוטנזה S007 בעבר), רחב ב-2 ס"מ מלפנים (275/35) וב-3 ס"מ מאחור (325/30) על חישוקי "21 ("20 ב-DB11).

כמו בקופה, גם כאן יוצעו כאופציה בלמים קרמיים (400 מ"מ מלפנים, 360 מ"מ מאחור) שמלבד עמידות גבוהה יותר, גם מפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-27 ק"ג.

מה עוד צריך לדעת: העיצוב החיצוני דומה לקודמתה, עם שינויים בעיקר בחרטום עם סבכה גדולה משמעותית על מנת לסייע גם לקירור המנוע. סביבת הנהג עברה שדרוג משמעותי עם מסך מגע חדש ("10.25) בקונסולה המרכזית במקום המערכת המיושנת של מרצדס המופעלת באמצעות חוגה, ומפנה כך מקום למתגי שליטה כולל בורר הילוכים במקום כפתורים מיושנים ב-DB11. גם ההגה חדש עם מנופי שליטה ידנית גדולים בתיבת ההילוכים מאחוריו, ולוח מחוונים דיגיטלי עדכני.

אסטון מרטין DB12 וולנטה

ה-DB12 היא מכונית ספורט ראשונה של היצרנית שמצוידת במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מה אנחנו חושבים: ה-DB12 אומנם אינה מכונית חדשה מהיסוד, שכן היא מתבססת בכבדות על קודמתה בשושלת. אבל נדמה שבאסטון טיפלו במרבית נקודות התורפה, לרבות סביבת הנהג, מערכות הבטיחות, לצד שדרוג משמעותי בביצועים. עד כמה היא תהיה טובה מקודמתה נדע לאחר שננהג בה, אבל נראה שהאופוזיציה הבריטית לפורשה ופרארי משמעותית מאי פעם.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה