דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ותודה לפיג'ו - פיאט 600 חוזרת

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-600 תבוסס על פיג'ו 2008
  • תחילה חשמלית, בהמשך גם בנזין
  • תגיע בסוף השנה. המחיר כ-160 אלף שקל

מסע שורשים: ה-600 תהיה חשמלית שניה לפיאט ותחליף באולם התצוגה של היצרנית האיטלקית את ה-500X הוותיקה. בפיאט הבינו כבר מזמן שעם כל הכבוד ל-500, הם זקוקים לדגם שימושי יותר, משפחתי באופיו.

"חייבים להודות שב-FCA לא מצאנו פלטפורמה מתאימה להישען עליה", אומר לנו מנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה. "לכן פנינו בעבר להרחבת ההיצע באמצעות שותפים חיצוניים, כמו מיצובישי שממנה רכשנו את הטנדר פולבאק, או טופאש הטורקית שסייעה לנו לפתח את הטיפו. תחת קונצרן סטלנטיס זה יכול לעבוד טוב יותר, ללא ספק".

מקור צרפתי: כבסיס משמשת פלטפורמת CMP שפותחה במקור על ידי פיג'ו-סיטרואן, שותפותיה לקונצרן סטלנטיס, ומשותפת לפיג'ו 2008. בהשוואה למקור הצרפתי היא קצרה ב-13 ס"מ (417 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-4.5 ס"מ (256 ס"מ) ונמוכה ב-3 ס"מ (152 ס"מ). נפח תא המטען צנוע ב-45 ליטר (360 ליטר).

מערכת ההנעה החשמלית היא העדכנית של הקונצרן, עם 156 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-9 שניות. כמו בפיג'ו, מערכת הבלימה הרגנרטיבית מציעה שני מצבים בלבד, רגיל או B מוגבר. סוללת 54 קוט"ש מקנה טווח נסיעה רשמי של 406 ק"מ עם טעינה מהירה (100 קילוואט) ומילוי מ-20% ל-80% בתוך 27 דקות.

בשנה הבאה יצטרף להיצע מנוע בנזין מוגדש עדכני, עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר מוגדש ומערכת היברידית קלה (48V) המפיק 136 כ"ס. ההנעה קדמית דרך תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים.

התרשמות חיה: בדומה ל-500e, גם כאן נשמר קו עיצוב עם קריצת רטרו לגרסת המקור מאמצע שנות החמישים, לרבות יחידות תאורה עגולות בחזית כשבצמוד להם הכיתוב 600. שם הדגם המופיע גם בחזית מלפנים, בספי הדלתות ועל הפגוש האחורי, שם הוא גם מעוטר בצבעי דגל איטליה. בעוד הכיתוב פיאט, מוצב רק על דלת תא המטען. יש איפור פנאי כמקובל בדומות מגני פלסטיק שחור סביב למרכב, מרווח הגחון נדיב (20 ס"מ) ותהיה בחירה בין מגוון צבעי מרכב כשבפיאט הצהירו כי לא ייצרו עוד מכוניות בצבע אפור.

גם סביבת הנהג דומה לאחות הקטנה כולל אותו לוח מחוונים דיגיטלי ("7), מסך מגע ("10.25) והגה בעיצוב שתי צלעות שגם עליו מוטבע שם הדגם. תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית ל-2008, שכן לדברי היצרנית, מרבית הלקוחות יגיעו מדגמי סופר מיני. "קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים כבר לא דומיננטית כפי שהיתה לפני חמש שנים ובאירופה יש 8 מיליון לקוחות עבר של פיאט פונטו שעד היום לא היה לנו מענה עבורם" אמר לנו אוליבייה פרנסואה.

איכות החומרים של ה-600 אינה אחידה, טובה בקונסולה המרכזית אבל פלסטיק הדלתות מחוספס למדי. מרחב המחיה מאחור צנוע והישיבה שם מתאימה בעיקר לילדים. רשימת האבזור במכונית בה פגשנו כוללת בין היתר כיוון חשמלי, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים ודלת תא מטען חשמלית. מערך הבטיחות הוא המוכר של הקונצרן לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: ה-600 היא לא חשמלית ראשונה עבור פיאט, אבל מביאה עימה חידוש טכנולוגיים מבית הקונצרן עם התבססות על מערכת ההנעה המוכרת של פיג'ו, סיטרואן ואופל.

אין ספק שמדובר בדגם סופר חשוב עבור היצרנית האיטלקית, שכן ה-600 תאפשר לה להתמודד בקטגוריית משפחתיות קומפקטיות חשמליות שצפויה לגדול משמעותית בשנים הבאות. כל זאת למרות מרחב מחיה מוגבל מאחור אך עם מראה אייקוני, ייחודי ונחשק שיהיה הקלף החזק ביותר שלה מול התחרות הגוברת.

הכתב היה אורח חברת פיאט

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה