דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הכירו - זאת היורשת של קיה ריו

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה מציגה משפחתית קטנה חדשה
  • עם עיצוב מודרני ומנועים ותיקים
  • עשויה להגיע ארצה במחצית השניה של 2024

משפחתית, בקטנה: אחרי קרוב ל-25 שנה, בקיה נוטשים את השם "ריו" ומציגים במקומו משפחתית קטנה חדשה בשם K3 - שם תחתיו משווקת הפורטה בחלק מהשווקים, מה שמעלה את ההשערה לפיה ה-K3 החדשה צפויה להחליף את שני הדגמים יחד. הדגם הוצג וייוצר במקסיקו, ובשנה הבאה צפוי לקבל תקינה אמריקאית ולהימכר גם בארה"ב - מה שעשוי לאפשר לו לנחות גם אצלנו. אירופה, בכל מקרה, לא נמצאת בתכניות.

ה-K3 תהיה גדולה מהריו סדאן היוצאת, עם אורך כללי של 454.5 ס"מ (16+), רוחב של 176.5 ס"מ (4+), גובה של 147.5 ס"מ (1.5+) ובסיס גלגלים של 267 ס"מ (9+), כאשר הנתון האחרון מאפשר לקיה להכריז על "המרווח הפנימי הטוב בקטגוריה". נפח תא המטען עומד על 544 ליטרים, תוספת של 64 ליטרים לעומת הדור היוצא.

מה עוד צריך לדעת: המראה הכללי של הריו מודרני מבעבר, עם יחידות תאורת לד צרות מלפנים, כונסי אוויר מודגשים, קשתות שחורות לבתי הגלגלים וגג דמוי פאסטבק המשתפל לאחור. תא הנוסעים מזכיר דגמים עדכניים של המותג, עם לוח מחוונים דיגיטלי בסיסי שבמרכזו מחשב דרך בגודל "4.2, ומסך מולטימדיה צמוד בגודל "10.25. גלגל ההגה, כך קיה, עוצב בהשראת ה-EV6 החשמלית.

היצע המנועים יכלול יחידות אטמוספריות מוכרות, בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטרים עם 123 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים, לצד מנוע 2.0 ליטרים עם 152 כ"ס ותיבה אוטומטית בלבד. בהמשך יוצע גם מנוע בנפח 1.4 ליטרים "עבור שוקי יצוא". גרסת ה-2.0 ליטרים תוצע גם עם חבילת עיצוב בשם GT ליין, הכוללת כונסי אוויר מוגדלים, עיצוב חזית שונה, חישוקי "17, פתחי מפלט כפולים ומנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה.

מפרט האבזור יכלול בין היתר תאורת אווירה, בקרת אקלים עם יציאות מאחור, הנעה בכפתור וחימום למושבים ולגלגל ההגה. מערכות בטיחות אקטיביות, ובהן בלימה אוטונומית, שמירת נתיב וניטור שטחים מתים, יוצעו כולן כאופציה בתשלום נוסף.

מה אנחנו חושבים: לצד הכותרות המרעישות על דגמים חשמליים שמגיעים לעולם בזה אחר זה, קל לפעמים לשכוח שהחשמל עדיין רחוק מלתפוס את הבכורה בתעשיית הרכב. בשווקים מסוימים, בעיקר מתפתחים אבל ממש לא רק, ישנו עדיין ביקוש עירני לדגמי בנזין בסיסיים וזולים - ועבורם פיתחה קיה את ה-K3 החדשה.

לעומת הדורות הקודמים ניכרת כאן השקעה משמעותית בעיצוב, אך לטעמנו עדיף היה לשים את הדגש על יחידות הנעה מתקדמות יותר ובעיקר על מערכות בטיחות כחלק מהמפרט התקני, ולא כאופציה נפרדת.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה