דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חשמלית חדשה מיפן - המטרה היא טסלה מודל X

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • המכונית הראשונה של THK מעוררת עניין רב 
  • עם טכנולוגיה מקורית שפותחה בתוך הבית
  • שמה על הכוונת את לא אחרת מטסלה מודל X 

כנראה שהשם THK לא ממש מוכר לכם, אבל מדובר ביצרנית רכיבים יפנית מאוד מוכרת ומוערכת בעולם הרכב. ובתערוכת טוקיו הקרובה שתפתח בשבוע הבא היא תציג לראשונה מכוניות משלה המבוססת על טכנולוגיה מפיתוח עצמי. האב טיפוס החדש נקרא LSR-05, ר"ת של לקשרי ספורט רבולושן (Luxury, Sport, Revolution). והספרה 5? 50 שנות קיומה של החברה.

על עיצוב מרכב הקרוסאובר-קופה חתומה סדנת 'SN דיזיין פלטפורם' (SN Design Platform), שבראשה עומד המעצב המוערך שירו נאקאמורה (Nakamura) – שעד 2017 כיהן כראש מחלקת העיצוב בניסאן ומי שחתום על דגמים כמו ג'וק, GT-R, ליף וקיוב.

האורך (499 ס"מ) והרוחב (196 ס"מ) דומים לאלה של טסלה מודל X, בעוד גובהו של האב טיפוס היפני עומד על 153 ס"מ – נמוך בכ-15 ס"מ מהחשמלית האמריקאית. נתון בסיס הגלגלים או נפח תא המטען לא נמסרו.

הדלתות האחוריות נפתחות הפוך (כמו ברולס רויס) ובפנים נראים מסכים לכל רוחב הקונסולה מדלת לדלת, יחד עם גימור טכנולוגי-יוקרתי. יש מקום לארבע נוסעים, כשמסילות המושבים הקדמיים מוסתרות בתוך המרכב ליצירת רצפה שטוחה לגמרי. המושבים מאחור מצוידים בהדום לרגליים המבהיר כי הייעוד יוקרתי ותג המחיר הצפוי גבוה.

חברת THK מספרת על כמה פיתוחים מייצור עצמי שיש במכונית. כך למשל שלושת המנועים החשמליים - אחד בתוך כל גלגל אחורי עם 125 כ"ס, אחד מלפנים עם 295 כ"ס. אין נתון הספק משולב, אבל עם מספרים שכאלה מדובר על מעל 500 כ"ס.

הסוללה פותחה בבית (אין נתון קיבולת או טווח נסיעה) וכך גם ההיגוי לארבעת הגלגלים ומערכת המתלים האדפטיבית, או מערכת חשמלית ייחודית השולטת על עוצמת הבלימה בכל גלגל בנפרד.

מה אנחנו חושבים: THK אינה עוד חברה שמנסה להדחק לתוך עולם הרכב החשמלי הצפוף. ולכן היינו ממליצים להתייחס אליה ברצינות הראויה. בעיקר עם כמות הרעיונות המקוריים שהיא מבטיחה. אם תגיע לייצור, יהיה מאוד מעניין לפגוש אותה.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה