דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה רוצה לחשמל את הלנד קרוזר - אבל יש לזה מחיר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה חשפה קונספטים ללנד קרוזר והיילקס חשמליים
  • עדיין ללא פרטים על יחידות ההנעה
  • גלגל הגה חדש יאפשר ויתור על דוושות

פחות מזהם, פחות לשטח: טויוטה תציג בתערוכת הניידות של יפן קונספט חדש ללנד קרוזר חשמלי, שנושא את השם Se. ולמרות שהיצרנית היפנית מבטיחה להעניק "תחושת בטחון בהתמודדות עם שטחים קשים", הרי שהבחירה בשלדה אחודה ולא בשלדת הסולם המסורתית של דגמי הלנד קרוזר צפויה להוביל בפגיעה ניכרת ביכולות העבירות של הדגם העתידי.

בטויוטה מצהירים כי הלנד קרוזר החשמלי יציע מקום לשבעה נוסעים ויהיה גדול משמעותית מהלנד קרוזר 250 החדש שנחשף לאחרונה, עם תוספת של 23 ס"מ לאורך (515 ס"מ), ס"מ אחד לרוחב (199 ס"מ) ו-20 ס"מ לבסיס הגלגלים (305 ס"מ). מנגד, מימד הגובה קוצץ בלא פחות מ-16.5 ס"מ (170.5 ס"מ) לטובת שיפור האווירודינאמיות ומקדם הגרר.

כמו חשמליות מודרניות אחרות, גם הלנד קרוזר Se מציג סבכה קדמית אטומה, ידיות דלתות נשלפות ומראות צד מבוססות מצלמה. המראה פחות ממוקד שטח ויותר פונה לעולמות היוקרה, עם יחידות תאורת לד במבנה צר, קורה אחורית מושחרת בחלקה ליצירת מראה של גג "צף" וחישוקים גדולים עם צמיגי כביש נמוכי חתך.

חשמל גם לטנדר: לצידו של הלנדקרוזר, הוצג גם קונספט לטנדר חשמלי בשם EPU - מה שנראה כמו יורש עתידי אפשרי להיילקס. גם במקרה הזה עם שלדה אחודה שצפויה לפגוע ביכולת השטח ובכושר ההעמסה, אך בניגוד ללנדקרוזר Se, ה-EPU מצויד בצמיגי שטח מרשימים.

בהשוואה להיילקס המוכר בגרסת הקבינה הכפולה, ה-EPU החשמלי קצר יותר בכ-26 ס"מ (507 ס"מ), אך נהנה מבסיס גלגלים ארוך יותר בשיעור דומה. הרוחב גדול בכ-5 ס"מ מזה של ההיילקס (191 ס"מ) בעוד מימד הגובה נמוך יותר בכ-10 ס"מ, ועומד על 171 ס"מ בלבד.

היגוי על-חוט: תא הנוסעים של הטנדר החשמלי חושף גם גלגל הגה חדש בשם NEO Steer, המתבסס על כידון אופנוע וכולל ידיות לתאוצה ובלימה על גבי גלגל ההגה, מה שמייתר את הצורך בדוושות ומאפשר נהיגה גם לנכים הסובלים מפגיעה בתפקוד הגפיים התחתונות. בטויוטה מצהירים כי ההגה החדש יעניק לנהג שדה ראיה רחב יותר וכן יקל על הכניסה והיציאה מהרכב. טכנולוגיית היגוי על-חוט (Steer By Wire) שכבר נחשפה בלקסוס RZ תאפשר גם כאן סיבוב חלקי של ההגה, עד ל-90 מעלות לכל היותר, לצורך ביצוע תמרונים חדים.

מה אנחנו חושבים: רכב פנאי גדול הוא מצרך מתבקש עבור כל יצרנית רכב כיום - ואחד כזה עם הנעה חשמלית יצטרך להיות חלק מכל היצע עתידי של היצרניות הגדולות. לקיה יש כבר את ה-EV9, שבקרוב יצטרף אליו אח מבית יונדאי, ומובן מדוע טויוטה הצטרפה גם היא עם דגם משלה. אבל הבחירה בשם "לנד קרוזר" עבור דגם שספק אם ירד מהאספלט היא יותר מתמוהה - במיוחד כשליצרנית יש כבר היצע של רכבי פנאי גדולים ללא יומרות שטח. ההיילנדר, למשל, הוא רק אחד מהם. אבל גם מבלי להידרש לסוגיית השמות, נראה שבטויוטה התעוררו סוף סוף מהתרדמת. ברוכים הבאים לעידן החשמלי.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה