דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בהשראת הדקאר – טויוטה היילקס GR כאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה מנחיתה כאן גרסת קצה להיילקס
  • המיתלים משודרגים, המנוע נותר זהה
  • המחיר: 370 אלף שקל 
טויוטה היילקס GR

ספורט עם ארגז: יבואנית טויוטה מתחילה לשווק כאן את ההיילקס GR, גרסת שטח קרבית לטנדר המירוץ מהדקאר שהביא לה שלושה ניצחונות ממרוץ השטח הקשה בעולם. למרות שבעת השקתו העולמית יבואנית טויוטה לא תכננה להנחית אותו כאן, הגעת מתחרים חדשים כמו פולקסווגן אמרוק בצד היוקרתי של הסקאלה ופורד ריינג'ר ראפטור בצד הקיצוני, שכנע אותה לשנות את ההחלטה.

טויוטה היילקס GR-ספורט

כושר קרבי: השינויים המשמעותיים בהשוואה להיילקס הרגיל נוגעים למערך המיתלים במטרה לאפשר לו יכולת נסיעה מהירה בשטח וגם לשפר במעט את מרווח הגחון (1.3+ ס"מ). בנוסף, מפסקי הסרנים מורחבים (13.5 ס"מ מלפנים, 15.5 מאחור) וכיול המיתלים ייעודי עם קשיחות גבוהה יותר לקפיצי הסליל מלפנים ובולמי זעזועים שונים במטרה לייצר איזון טוב יותר בין הצירים והימנעות מבעיטת אחוריים המקובלת בנסיעה בטנדר ללא משקל בארגז. מערך הבלמים כולל דיסקים גם מאחור (תוף בגרסאות הרגילות) אך הצמיגים הם ברידג'סטון דואלר זהים להיילקס הרגיל.

בשונה מהמתחרה מפורד, מערכת ההנעה בהיילקס GR זהה לשאר גרסאות הטנדר היפני. עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.8 ליטר (204 כ"ס), תיבת שישה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח עם נעילת דיפרנציאל אחורית.

טויוטה היילקס GR

השינויים הוויזואליים כוללים פגוש קדמי וסבכה שונים, בתי גלגלים מורחבים, חישוקי "17 מושחרים עם קאליפרים צבועים אדום וכיסוי נגלל לארגז. סביבת הנהג כוללת דיפונים דמויי קרבון, דוושות בגימור דמוי אלומיניום, ריפודי עור ואלקנטרה למושבים וחגורות בטיחות בצבע אדום.

לרשימת האבזור נוספה מערכת מצלמות היקפיות, בעוד מערך הבטיחות זהה וכולל בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב כולל תיקון (באמצעות הבלמים) ובקרת שיוט אדפטיבית.

טויוטה היילקס GR

מה אנחנו חושבים: הטנדר של טויוטה נחשב כבר שנים לטוב ביותר בקטגוריה, מנצח סדרתי של כל מתחרה אפשרי שקם לו. וכאמור גרסת GR שנוחתת כעת באולם התצוגה מגיעה בתזמון לא מקרי, שכן המתחרים החדשים מבית פורד ופולקסווגן מסתמנים כאיום משמעותי על מעמדו.

על פניו נראה שהשינויים שעבר ישדרגו במעט את יכולת השטח, וכמובן מוסיפים המון לפוזה עבור מי שירכוש אותו. אבל מחטיבת הביצועים המשובחת של טויוטה, שמסתמנת בשנים האחרונות כאחת המצליחות והנועזות בתעשייה, אפשר לצפות לקצת יותר. עוד לא נהגנו בהם ראש בראש, אבל על הנייר ריינג'ר ראפטור נראה כמפגן יכולת מרשים הרבה יותר.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה