דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא מוותרת על מוכר ונוח - סקודה משמרת מתגי תפעול בסופרב וקודיאק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סקודה מציגה את הסופרב והקודיאק, אבל רק מבפנים
  • עם מסכים גדולים מבעבר - אבל גם עם מתגים פיזיים
  • החשיפה המלאה תתקיים בחודשים הקרובים

לא מוותרים על החוגות: בסקודה הציגו את תאי הנוסעים של הדורות החדשים לסופרב ולקודיאק, לקראת החשיפה המלאה שמתוכנת לסביבות חודש נובמבר. אך בניגוד לאוקטביה ולאניאק - וכנראה גם בהתחשב בחוסר שביעות רצון לקוחות - ויתרה כאן סקודה על משטחי מגע כתחליף למתגים פיזיים.

במקומם יש שלוש חוגות - ובמרכזן צג דיגיטלי קטן - הניתנות להתאמה אישית. השתיים החיצוניות אחראיות לבחירת טמפרטורת המיזוג, חימום ואוורור המושבים, בעוד החוגה המרכזית שולטת על עוצמת השמע, מהירות המאוורר, כיוון יציאת האוויר, בורר מצבי הנהיגה ואפילו על הזום של מפת הניווט. המעבר בין הפונקציות השונות יתבצע באמצעות דחיקת החוגה מטה או באמצעות מסך המגע.

במימדים מוגדלים: מלבד שלוש החוגות, תאי הנוסעים של הסופרב והקודיאק כוללים מסך מרכזי גדול ("13) לצד לוח מחוונים דיגיטלי ("10) ואופציה לתצוגה עילית, לראשונה בשני הדגמים.

בורר ההילוכים ממוקם מעתה על גלגל ההגה, במטרה לאפשר את הגדלת תאי האחסון בקונסולה המרכזית. מאותה הסיבה בחרה סקודה למקם את בלם החניה החשמלי בקודיאק משמאל להגה, אך בסופרב הוא נותר במקומו המוכר, בקונסולה המרכזית.

בנוסף תשלב סקודה בשני הדגמים טעינה אלחוטית בהספק של 15 וואט, עם קירור אקטיבי ובקודיאק גם עם התאמה לטעינת שני מכשירים במקביל. מושבים ארגונומיים עם עיסוי יוצעו כאופציה בשני הדגמים, בעוד שקע USB בסמוך למראה המרכזית, לטובת חיבור מצלמת דרך, יוצע כסטנדרט.

בסקודה מכריזים גם על שימוש נרחב בחומרים "ברי קיימא" עם ריפודי בד מפוליאסטר ממוחזר, המטריה בדלת הנהג תהיה מדגם חדש עם ידית עשויה סיבי קנבוס ועטיפה מ"חומרים ביולוגיים", ובגרסאות עם ריפודי העור יתבצע שימוש בקליפות של פולי קפה ובתוצרי לוואי של כתישת זיתים לטובת תהליך עיבוד העורות, מה שאמור לצמצם את השימוש בכימיקלים מזהמים אחרים.

סקודה קודיאק

מה אנחנו חושבים: יותר ויותר יצרניות מעדיפות לרכז את פקדי התפעול בתוך מסכי המגע, שבהתאם תופסים שטח הולך ונרחב במרכז תאי הנוסעים ברכב. זה נראה טוב יותר, משדר מסר עדכני לקהל הצעיר ובחלק מהמקרים גם זול יותר לביצוע. אך התפעול מגושם ודורש ריכוז מיותר מהנהג.

גם בקבוצת פולקסווגן הלכו בכיוון זה, והוסיפו גם משטחי מגע לא נוחים. בהתאם, הביקורת הייתה קשה. הן מהתקשורת והן מלקוחות הקונצרן. שם בחרו להודות בטעות ובתחילה הוחזרו המתגים הפיזיים על חשבון משטחי המגע על גלגל ההגה בפולקסווגן. כעת מצטרפות אליהם גם החוגות של סקודה. אנחנו מעריכים את הצעד הזה.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה