דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מוקה: הדור החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

אופל מוקה בדור הראשון (2012-2019) התבסס על שברולט טראקס, שכן באותם ימים היצרן הגרמני היה בבעלות GM האמריקאית; במתיחת הפנים שעבר הדגם התווספה האות X להדגשת היותו רכב פנאי.

היום חשפה אופל את הדור השני של המוקה שכעת חולק מכלולים עם בעלת הבית החדשה פיג'ו-סיטרואן ועל הדרך חזר לשמו המקורי. מיבואנית אופל בישראל, קבוצת לובינסקי, נמסר כי אופל מוקה צפוי להגיע לישראל במהלך המחצית הראשונה של שנת 2021.

אופל מוקה

עיצוב ומידות

המוקה החדש מבוסס על פלטפורת CMP המודולרית החדשה של PSA, המשמשת בין היתר את פיג'ו 2008. לעומת הדור הראשון, בסיס הגלגלים צמח ב-2 מ"מ ל-255.7 ס"מ אך האורך התקצר ב-13.5 ס"מ ל-415 ס"מ, מה שממקם אותו אף מתחת לקרוסלנד. הרוחב עומד על 179.1 ס"מ (רחב ב-1 ס"מ). תא המטען מציע נפח של 350 ליטרים (6 ליטרים פחות מהדור הראשון) ואילו המשקל ירד ב-120 ק"ג (בתלות ביחידת ההנעה).

אופל מוקה

הדור השני של המוקה מציג את שפת העיצוב החדשה של המותג עם מאפיינים רבים שנלקחו היישר מדגם הקונספט GT X משנת 2018. למרות היותה קצרה יותר, סרחי העודף מלפנים ומאחור קצרים יותר (6.1 ו-6.6 ס"מ בהתאמה)  מה שיוצר צללית דינאמית מבעבר.

אופל מוקה

החזית משקפת כאמור את שפת העיצוב החדשה עם מסגרת גריל עליון הנמתחת לרוחבה של כל החזית ויוצרת מראה של "כנפיים" הנמתחות ממרכז סמל המותג. יחידות התאורה צרות מלפנים ומאחור ולראשונה שמו של הדגם נפרס לרוחבו של תא המטען. עיצוב הפנים גם הוא חדש לגמרי ובעל קווים נקיים, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה המחוברים בפאנל אחד (בדומה לדגמי מרצדס למשל) ושניהם פונים אל הנהג.

מנוע וביצועים

אופל מוקה החדש יוצע כבר בתחילת דרכו עם יחידת הנעה חשמלית לגמר, כמו הדגמים שחולקים איתו פלטפורמה. מדובר במנוע בהספק של 100 קילוואט (כ-136 כ"ס) בעל נתון מומנט מירבי של 26.5 קג"מ הניזון מסוללת 50 קווט"ש.

אופל מוקה

למוקה e בורר מצבי נהיגה הכולל מצב נהיגה רגיל, חסכוני וספורטיבי. במצב הנהיגה הרגיל טווח הנסיעה עומד על 322 ק"מ (בתקן WLTP) כאשר המהירות המקסימלית מוגבלת ל-150 קמ"ש לטובת ניצול מיטבי של הסוללה. בעמדת טעינה מהירה ניתן להטעין 80% מהסוללה ב-30 דקות.

בשלב זה לא נמסר מידע אודות שאר יחידות ההנעה, אך באופל מציינים כי המוקה תוצע גם עם מנועי בנזין ודיזל שככל הנראה יהיו זהים לאלו המוצעים גם בפיג'ו 2008 - כלומר מנועי 1.2 טורבו בנזין בהספקים של 130 או 155 כ"ס ומנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים עם 130 כ"ס.

אופל מוקה

אבזור ובטיחות

לאופל מוקה החדש לוח שעונים דיגיטלי עם גודל מירבי של 12 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל של 7 עד 10 אינץ' כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. האבזור כולל גם תאורת לד מלאה, בלם יד חשמלי, מצלמת רוורס, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי 18 אינץ' ועוד. כמו כן יוצע ריפוד אלקנטרה או ריפוד עור מלא הכולל חימום למושבים הקדמיים ומערכת עיסוי במושב הנהג.

אופל מוקה

מערך הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, מערכת לזיהוי תמרורים המסונכרת עם בקרת השיוט האדפטיבית כולל פונקציית זחילה בפקקים ויכולת מעקב אחר הרכב לפנים, וכאופציה תוצע תאורת מטריקס-לד אדפטיבית.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה