דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל מריבה לא לבד: קטגוריית המיקרוואנים מתעוררת

Getting your Trinity Audio player ready...


לפני כשבועיים השיקה אופל את המריבה בישראל, 4 שנים לאחר שהושק באירופה. הסיבה הרשמית לעיכוב היתה ההמתנה לשילוב הנכון של מנוע, תיבת הילוכים וכמובן המחיר, אך הגעתה של המריבה לישראל מתרחשת בתקופה מעניינת במיוחד בסגמנט המיקרוואנים. לא פחות מ-4 מיקרוואנים חדשים הגיעו לישראל בשנה האחרונה, ועוד 3 כלים חדשים יגיעו בחודשים הקרובים -ומדובר בסגמנט שמונה, נכון להיום, בסך הכל 7 דגמים שונים...

חלק מהמיקרוואנים מבוססים על פלטפורמות של מכוניות סופר מיני, אחרים מבוססים על מכוניות משפחתיות; יש מהם כאלו שמנסים לקחת לקוחות מהג'יפונים הקטנים, ויש כאלה שפונים דווקא לפלח המסחרי - אך המכנה המשותף לכולם הוא המרכב הגבוה, שהופך מכונית קטנה יחסית עם 5 מושבים למוצר הרבה יותר שימושי. אז מיהם המיקרוואנים המשווקים כיום בישראל?
אופל מריבה
יחידת הנעה: 1.4 ליטר טורבו-בנזין, 120 כ"ס, גיר אוטומטי
מחיר: 111,990 שקל
בכמה מילים: כאמור, אופל מריבה היא לא מכונית חדשה, אם כי היא עברה לאחרונה מתיחת פנים קלילה. המרווח הפנימי שלה יכול להתחרות בקלות במכוניות המשפחתיות, וגם תא המטען גדול למדי. בשילוב עם ביצועים מוצלחים ותג מחיר אטרקטיבי, המריבה מסתמנת כאחת מההצלחות הגדולות של סגמנט המיקרוואנים.
ועוד דבר שכדאי לדעת: למריבה יש דלתות אחוריות שנפתחות הפוך - המכונות גם "דלתות התאבדות", ומקלות מאוד על חגירת הילדים מאחור.

אופל מריבה

קיה סול
יחידת הנעה: 1.6 ליטר בנזין, 132 כ"ס, גיר אוטומטי
מחיר: החל מ-119,900 שקל
בכמה מילים: למרות שזה לא ממש נראה ככה, מדובר בדור חדש של קיה סול. העיצוב ותיק אך מוצלח, המרווח הפנימי מעולה ונוחות הנסיעה גבוהה. החסרון העיקרי של הסול הוא בסעיף צריכת הדלק, שם מדדנו נתון של כ-9 ק"מ לליטר במבחן שגרתי ורגוע למדי.
ועוד דבר שכדאי לדעת: היבואנית ממצבת את הסול כמתחרה של הג'יפונים הקטנים, ולא בהכרח של המיקרוואנים. לטעמנו הוא בהחלט יכול להתמודד מולם בכבוד.

קיה סול

פיאט 500L
יחידת הנעה: 1.4 ליטר בנזין, 95 כ"ס, גיר ידני; 1.3 ליטר טורבו-דיזל, 85 כ"ס, גיר ידני או רובוטי.
מחיר: החל מ-114,900 שקל.
בכמה מילים: למרות השם הדומה והעיצוב החינני, אין ל-500L קשר ישיר לפיאט 500. הבסיס המכאני הוא הפונטו, והסגנון מתכתב עם המולטיפלה האגדית. מדובר ברכב גדול יותר ממרבית המיקרוואנים, שימושי הרבה יותר, שמוצע גם בגרסה מוארכת עם 7 מקומות ישיבה. תא המטען גדול מאוד, וצריכת הדלק טובה בכל הגרסאות.
ועוד דבר שכדאי לדעת: למרות שהדיזל עושה בקלות 16 ק"מ לליטר, היא לא מצליחה להצדיק את מחירה. אנחנו ממליצים על ה-1.4 הידנית, או שתחכו ל-1.4 טורבו-בנזין האוטומטית שתגיע בתקינה אמריקאית בהמשך השנה.

פיאט 500L

טויוטה ספייס ורסו
יחידת הנעה: 1.3 ליטר, 99 כ"ס, גיר רציף.
מחיר: 107,500 שקל
בכמה מילים: הספייס-ורסו מבוססת על היאריס, עולה רק קצת יותר ממנה, ושימושית הרבה יותר. אמנם, ביחס למיקרוואנים האחרים - טויוטה ספייס ורסו היא מכונית די קטנה, אך מימד הגובה שלה הופך אותה לקלה לתמרון ולקצת יותר שימושית. מתיחת הפנים שעברה ממש לאחרונה טיפלה בתחומי הנוחות ובידוד הרעשים.
ועוד דבר שכדאי לדעת: בתוספת מחיר לא גדולה תוכלו לקנות ביבוא המקביל את טויוטה פריוס C - עוד גרסה מרווחת ליאריס, אך עם הנעה היברידית חסכונית.

טויוטה ספייס ורסו

סיטרואן C3 פיקאסו
יחידת הנעה: 1.4 ליטר בנזין, 95 כ"ס, גיר ידני; 1.6 ליטר בנזין, 120 כ"ס, גיר רובוטי; 1.6 ליטר טורבו-דיזל, 92 כ"ס, גיר ידני או רובוטי.
מחיר: החל מ-99,990 שקל.
בכמה מילים: ה-C3 פיקאסו הוא רכב גבוה ומעוצב, שהתקבע בתודעה המקומית בתור רכב חצי-מסחרי - כנראה בגלל גרסאות הדיזל הרבות שמשמשות את טכנאי בזק ודומיהם. המרכב אמנם צר מהמקובל, אך הגובה הופך אותו למאוד שימושי, ונוחות הנסיעה גבוהה. קחו את ה-1.4 בנזין כדי לחסוך במחיר הרכישה, או את הדיזל כדי לחסוך בדלק. הגיר הרובוטי לא מבריק.
ועוד דבר שכדאי לדעת: לאחרונה האריכה היבואנית את האחריות על דגמי סיטרואן ל-5 שנים. בנוסף, במסגרת מבצעים שונים מעניקה היבואנית מימון מלא ללא ריבית והצמדה.

סיטרואן C3 פיקאסו

רנו סניק
יחידת הנעה: 2.0 ליטר בנזין, 143 כ"ס, גיר רציף
מחיר: 149,900 שקל
בכמה מילים: מדובר כנראה במכונית המרווחת והמפנקת ביותר בסגמנט הזה, למרות שהיא גם הכי ותיקה בחבורה. הסניק מציעה מרווח נדיב ל-5 נוסעים, תא מטען גדול וביצועים טובים - ואת מי שחושש מהמותג "רנו" אולי תרגיע העובדה שהסניק משווקת עם המנוע ותיבת ההילוכים של ניסאן קשקאי.
ועוד דבר שכדאי לדעת: היבואנית מפרסמת מדי פעם מבצעים על מכוניות מיד ראשונה עם 0 ק"מ, כאלו שנשארו במלאי למעלה משנה - במחירים שמגיעים אפילו ל-112,000 שקל.

רנו סניק

סקודה רומסטר
יחידת הנעה: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 105 כ"ס, גיר ידני או רובוטי כפול-מצמדים.
מחיר: החל מ-107,500 שקל.
בכמה מילים: גם כאן מדובר ברכב ותיק למדי, שנוטה בבירור לאגף המסחרי (על אף שגרסאות הדיזל כבר אינן משווקות). הביצועים טובים למדי, המרווח הפנימי טוב ותא המטען גדול ושימושי. רק חבל שנוחות הנסיעה לא מוצלחת, ושהדגם מיושן.
ועוד דבר שכדאי לדעת: עד לאחרונה מכרה היבואנית את הרומסטר עם מנוע 1.4 ליטר וגיר ידני ב-85,000 שקל - מה שהופך את מחירה של הגרסה הנוכחית, למרות הביצועים העדיפים, ללא מספיק אטרקטיבי.

סקודה רומסטר

ועוד כמה שיגיעו בקרוב...


גולף ספורט-וואן
תשכחו מהשם "גולף פלוס", ותכירו את הספורט-וואן. הגרסה המוגבהת של הגולף לא תהיה ספורטיבית, אבל בהחלט תהיה שימושית ומרווחת. המחירים כנראה יהיו גבוהים משל המתחרות. אצלנו בחודשים הקרובים.

פורד B-Max
קשיים בתמחור מעכבים את בואו לישראל של המיקרוואן על בסיס הפיאסטה, וגם את אחיו עם הלוק הג'יפוני פורד אקוספורט. את עיקר תהילתו באירופה גורף ה- B-Max בזכות דלתות ההזזה החכמות ומנועי האקובוסט בנפח 1,000 סמ"ק. יגיע אלינו אם וכאשר יושג מחיר הולם.

ניסאן נוט
הדור החדש של הנוט הוצג באירופה לפני למעלה משנה, אך אנחנו נמשיך לחכות לו בסבלנות עוד זמן קצר. החידוש המעניין: מנוע 3 צילינדרים עם מגדש-על בנפח 1.2 ליטר, בהספק של 98 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה. השיווק צפוי להתחיל ברבעון האחרון של השנה.


לקטגוריית המיניוואנים והמיקרוואנים בקטלוג iCar - לחץ כאן

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה