מהיבואנית דלק מוטורס נמסר כי סדרה 2 קופה החדשה תגיע לישראל במחצית השניה של 2022.
ב.מ.וו סדרה 2 החדשה לא מזכירה ממש את ה-2 גראן קופה וזוכה לקבל אופי עצמאי. גריל בב.מ.וו הוא תמיד נושא לשיחה, וגם ב-2 החדשה מדובר בגריל בעיצוב חדש, כאשר ה"כליות" מוטות מעט בזווית והחריצים מעוצבים וגם אקטיביים (לטובת ניתוב אוויר ושמירה על חום מנוע אופטימלי). עוד בחזית נפגוש פנסים בעיצוב חדש ופגוש בעל מאפיינים מחודדים המחוצנים עוד יותר בגרסת ה-M240i.
הפרופיל – קופה קלאסי, עם מכסה מנוע ארוך וזנב קצרצר בעוד הכנפיים האחריות תפוחות במיוחד. מאחור, ל-2 החדשה אין יחידות תאורה רוחביות כמו במרבית דגמי ב.מ.וו הנוכחיים, אלא פנסים קטנים יחסית המעוצבים בצורה תלת-מימדית ומתחילים ממש מקצה הכנף האחורית, כאשר דלת תא המטען מעוצבת עם ספויילר מובנה.
בהשוואה לדור הראשון של סדרה 2, הדור החדש מציג צמיחה במרבית המדדים. אורכו עומד על 453.7 ס"מ (ארוך ב-10.5 ס"מ), רוחבו עומד על 183.8 ס"מ (רחב ב-6.4 ס"מ), וגובהו עומד על 139.0 ס"מ (נמוך ב-2.8 ס"מ). הפרופורציות החדשות יוצרת מראה דינאמי יותר ו"ישיבה" נמוכה יותר. לצד זאת, אורך בסיס הגלגלים עומד על 274.1 ס"מ (ארוך ב-5.1 ס"מ), מה שמסייע לשיפור במרווח הפנימי. המשקל העצמי גבוה ב-50 ק"ג ועומד על 1,490 ק"ג ואילו תא המטען מציע נפח זהה של 390 ליטרים.
בפנים נפגוש עיצוב ב.מ.וו קלאסי אך מודרני בהתאם לקו הדגמים הנוכחי. כך למשל בלוח המחוונים ובמסך המולטימדיה (8.8 אינץ') הסמוך אליו, לצד עיצוב פתחי המיזוג ופאנל בקרת האקלים במרכז הדשבורד וכן עיצוב הקונסולה שבין המושבים על שלל הכפתורים, ידית ההילוכים וגלגלת ההפעלה המוכרים. כמו כן תאורת האווירה תבקע מתוך פאנלים מעוצבים בדלתות וכמו בדור הקודם גם לדור החדש 4 מקומות ישיבה.
יחידות הנעה
ב.מ.וו סדרה 2 החדשה תשווק בתחילת דרכה עם 3 מנועים, כאשר לכולם משודכת תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים ובהמשך יצטרפו גרסאות נוספות.
לגרסת הכניסה 220i הנעה אחורית ומנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים המספק 184 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 30.6 קג"מ הזמינים מ-1,350 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.5 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-15.2 ק"מ לליטר. בהמשך תצטרף גרסת 230i בעלת הספק של 245 כ"ס, אשר תציע הספק מוגדל וגם דיפרנציאל אחורי M-Sport כאופציה (סטנדרט ב-M240i).
גרסת הבנזין הבכירה הינה M240i בעלת הנעה כפולה ומנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים (לעומת מנוע 4 צילינדרים ב-240 גראן קופה). ההספק עומד על 374 כ"ס ונתון המומנט על 50.9 קג"מ הזמינים ב-1,900 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-11.8 ק"מ לליטר.
גרסת 220d בעלת הנעת דיזל כמובן ועושה שימוש במנוע בנפח 2.0 לילטרים המספק 190 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 40.7 קג"מ הזמינים כבר מ-1,750 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות וצריכת הסולר עומדת על כ-20.4 ק"מ לליטר.
אבזור ובטיחות
ב.מ.וו סדרה 2 החדשה תציע מגוון של פרטי אבזור כגון תאורת לד ואופציה לתאורה אדפטיבית, לראשונה ב-2 תוצע אופציה לתצוגה עילית, אופציה ללוח מחוונים דיגיטלי (12.3 אינץ') ומסך מולטימדיה גדול יותר (10.25 אינץ'), כאשר אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי יוצעו כאופציה, בקרת אקלים עם 3 איזורי שליטה, אופציה לחימום במושבים ובהגה, מושבים מתכווננים חשמלית, מערכת שמע מבית Harman Kardon, גג שמש (גדול ב-20% לעומת הדגם היוצא), אופציה למערכת זיכרון לנסיעה לאחור, חישוקי 17 ועד 19 אינץ' ועוד.
בתחום הבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית בסיסית, כמו כן יוצעו מערכות נוספות כגון התרעת רכב בשטח מת, התרעת פגיעה מאחור, התרעת תנועה חוצה מאחור ובקרת שיוט עם פונקציית זחילה בפקקים.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות