דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו תציג רכב מימן סדרתי בתוך כשנתיים

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו חושפת גרסה מונעת במימן ל-X5, שתעלה על כבישי העולם בתוך כשנתיים. מדובר בדגם מימן סדרתי ראשון של היצרנית הבווארית, אחרי מספר אבות טיפוס שהוצגו בעבר לסדרה 7 ולמיני. הפיתוח נעשה בשיתוף עם טויוטה, שמשווקת את המיראי מונעת המימן מזה מספר שנים.

צפייה בתוכן ב.מ.וו תציג רכב מימן סדרתי בתוך כשנתיים


"ב.מ.וו מאמינה במגוון רחב של פתרונות להנעה ברת קיימא. אנחנו מאמינים שהשילוב בין רכבים חשמליים, היברידיים-נטענים ורכבי מימן ימשך בעשורים הקרובים, מכיוון שלכל לקוח ולכל שוק ישנם צרכים שונים ופתרונות אחרים. נהיה גמישים, אך כהחלטה עסקית - נמשיך לייצר מספר יחידות הנעה שונות במקביל". כך אמר קלאוס פרוייליך, חבר מועצת המנהלים של ב.מ.וו.

יחידת ההנעה המימנית שהציגה ב.מ.וו מספקת 170 כ"ס בסך הכל, אך סוללה נוספת שממוקמת מעל המנוע החשמלי מייצרת באופן זמני כוח נוסף להאצה או עקיפה, כך שההספק הכולל עומד על 374 כ"ס. מידע בנוגע לטווח הנסיעה טרם פורסם, אך מיכלי מימן של 6 ק"ג אמורים להעניק טווח של כ-500 ק"מ לפחות. משך תדלוק המימן עומד על 3-4 דקות.

המימן יאוחסן ב-3 מיכלים שונים, כאשר שניים מתוכם מותקנים לאורך הרכב ומיכל נוסף ממוקם לרוחב בחלק האחורי של הרכב. 

ב.מ.וו מימן

בשלב הראשון, שיחל רק בעוד כשנתיים בשל המחסור בתשתיות תדלוק מימן, תייצר ב.מ.וו כמות קטנה יחסית מדגמי ה-X5 כפיילוט, אך בהמשך צפוי הייצור להתרחב לכמויות משמעותיות יותר. 

עד לשנת 2023 הבטיחה ב.מ.וו כי תשווק 25 דגמים "מחושמלים"  - כלומר רכבים חשמליים, דגמי פלאג-אין הייבריד ודגמי מימן.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה