דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטבת שווי השימוש לרכבים היברידיים הוארכה שוב

Getting your Trinity Audio player ready...


כמו בשנים קודמות, גם הפעם זה קרה כמעט ברגע האחרון. ועדת הכספים האריכה בשנתיים נוספות את הוראת השעה המעגנת את הטבת שווי השימוש לרכבים היברידיים ורכבי פלאג-אין וחשמליים. ההטבה, שעמדה לפוג בסוף השנה, תחול עד לתום שנת 2021. הטבת שווי השימוש מעניקה הנחה בזקיפת שווי השימוש, בגובה של 500 שקלים לרכבים היברידיים ו-1,000 שקלים לרכבי פלאג-אין וחשמליים.



שווי השימוש בישראל עומד כיום על 2.48% ממחירו של הרכב כחדש. כלומר, אדם שמקבל ממקום העבודה מכונית כמו טויוטה קורולה בגרסת הבנזין, אשר מחיר המחירון שלה עומד על 132,900 שקלים, יתווסף לשכר הברוטו שלו (לצורך חישוב המס) סכום של 3,296 שקלים. במקרה של קורולה היברידית, שנמכרת במחיר מחירון זהה, התוספת לברוטו תהיה נמוכה ב-500 שקלים ותעמוד על 2,796 שקלים. 30 אלף נהגים נהנים כיום מההטבה.
במקביל הוארך גם מודל המיסוי על רכבי יוקרה היברידיים. בשנת 2013 החיל שר האוצר דאז, יאיר לפיד, מיסוי מוגבר על רכבי יוקרה בשווי של למעלה מ-300,000 שקלים. המיסוי ההוא החריג רכבי יוקרה בעלי הנעה היברידית, אך ב-2018 נקבע כי גם דגמים היברידיים ישלמו את תוספת המס. ההוראה הזו, שתוקפה עמד לפוג, תוארך גם כן בשנתיים - ולא באופן קבוע כפי שביקשה רשות המיסים.

בנוסף, הודיעה ועדת הכספים כי יערך דיון מחודש בנושא העלאת מס הקניה לכלי רכב היברידיים. המיסוי על דגמים היברידיים אמור לעלות מ-30% ל-45% בינואר הקרוב, ועל דגמי פלאג אין היברידיים יעלה המס מ-20% ל-25%. הדיון המחודש יתבצע בניסיון למנוע את התייקרותם של רבים מהדגמים הנפוצים בישראל.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה