דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטנדרים של שברולט ופורד מתחדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

צמד הטנדרים האמריקאיים מבית שברולט ופורד עוברים בימים אלו מקצה שיפורים. בשני המקרים כוללים העדכונים תוספת כוח, שדרוג למערך הבטיחות ותוספות אבזור, אך בעוד במקרה של הסילברדו מדובר במתיחת פנים, בפורד מכריזים על דור חדש. בכל מקרה, בינתיים אפשר להשאיר את פנקסי הצ'קים בכיס: פורד F250 / F350 המעודכן צפוי להגיע לישראל רק בסוף 2023, הסילברדו HD המחודש ינחת כאן רק בתחילת 2024.

שברולט סילברדו: חזק יותר, מאובזר יותר

מבחינה חיצונית המראה של שברולט סילברדו לא עבר שינוי דרמטי. בין היתר ניתן להבחין במראה חדש ליחידות התאורה מלפנים ומאחור וכן בעיצוב חדש לפגושים.  בתא הנוסעים, לעומת זאת, השינוי גדול יותר לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3) במקום יחידה אנלוגית בדגם היוצא, מסך מגע כגדול משמעותית ("13.4 לעומת "8) ועיצוב שונה למתגי בקרת האקלים.

שברולט סילברדו

גם מערך הבטיחות שודרג עם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטחים מתים המותאמים לנסיעה עם נגרר, זאת בנוסף לבלימה אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב שהוצעו בעבר. בנוסף תוצע גם מערכת המתריעה על נסיעה במשקל העמסה ו/או גרירה גבוה מהמותר.

מנוע הדורמאקס המוכר, V8 טורבו דיזל בנפח 6.6 ליטר, מפיק כעת 470 כ"ס, 25 כ"ס יותר מבעבר. שאר מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, עם תיבת עשרה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה אוטומטית המעבירה כוח לפנים כשנדרש לכביש רטוב והילוך כוח. שברולט תציג בשנה הבאה גרסת ZR2 ייעודית לשטח כתשובה ל-F250 טרמור וראם פאוור-ווגון, אך בינתיים עוד לא חשפה פרטים אודותיו.

שברולט סילברדו

פורד: דור חדש לטנדר הנמכר בעולם

לאחר 5 שנים מציגה פורד דור חדש וחמישי במספר בשושלת סדרה F סופר-דיוטי (הכוללת את ה-F250 וה-F350). המראה אינו שונה מהותית למעט חזית אחרת ויחידות תאורה עדכניות. 

כמו ב-F150 הקטן יותר, גם כאן שודרגה סביבת הנהג עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדולים ("12 כל אחד), תצוגת נתונים עלית ואפשרות להפוך את משענת היד למשטח עבודה למחשב נייד למשל. מערך הבטיחות מתקדם מבעבר וכולל בין היתר בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים.

פורד F סופר דיוטי

ה-F סופר דיוטי ימשיך להתבסס על שלדת סולם עם צמד סרנים חיים, מלפנים עם קפיצי סליל ומאחור עלים, אבל פורד מבטיחה לשמר את יכולת העמסה והגרירה הטובות בקטגוריה, מבלי לפרסם את המספרים. מנוע פאוור-סטרוק, V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר, זוכה למערכת שימון שונה המאפשרת הגדלת מרווח הטיפולים ויוצע בשתי רמות הספק. הראשונה תהיה דומה לדגם היוצא (475 כ"ס), השניה חזקה יותר הודות למגדש, סעפת פליטה ומחשב ניהול שונים, אך פורד לא מפרסמת בכמה. כבעבר, שתי היחידות יחוברו לתיבת 10 הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.

פורד F סופר דיוטי

פורד שדרגה גם את תנאי העבודה עם ארבע מגרעות בפינות הארגז המאפשרות טיפוס נוח, שקעי חשמל בחלקו האחורי המספקים כוח למכשירי עבודה באתר בניה למשל ודלת ארגז שגם נסגרת חשמלית (רק נפתחה כך בעבר) עם מצלמה בחלקה העליון המקרינה לנהג בנסיעה לאחור כשהדלת פתוחה. 

פורד F סופר דיוטי

יש גם מערכת אומדן משקל מועמס, אפשרות לנסיעה אוטונומית לאחור לצורך התחברות לנגרר ומערכת ניווט ייעודית לנסיעה עם נגרר הבוחרת את הדרך הנוחה ביותר בהתאם לממדי העגלה הנגררת.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה