דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה: לקסוס LX בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


לא רק בנסיכויות המפרץ: הדור הרביעי של לקסוס LX600, רכב הפנאי-שטח הגדול של יצרנית היוקרה היפנית, יגיע בקרוב גם לישראל. מדובר בדגם שמבוסס על טויוטה לנדקרוזר 300 (הגדול מהלנדקרוזר המשווק אצלנו) ומציג עיצוב מוחצן, מנוע בנזין שרירי וגם יכולות שטח לא מבוטלות. תג המחיר שתצמיד לו יבואנית לקסוס צפוי לעמוד על כמיליון שקלים - לא מעט גם בהשוואה למתחרים ענקיים כמו ב.מ.וו X7, קדילאק אסקלייד ומרצדס GLS.

לקסוס LX

ה-LX הנוכחי מבוסס על שלדת סולם חדשה (TNGA-F) קשיחה לצד חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד) שמאפשרים דיאטה מתבקשת של כ-200 ק"ג בהשוואה לדור הקודם. המראה שומר על הקווים הכלליים של ה-LX, אבל סבכת שעון החול בחרטום גדלה בדור הזה לממדי ענק. סביבת הנהג כוללת צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. עליון ("12.3) לשליטה במערכת שמע וניווט, תחתון ("7) לבקרת האקלים. יש גם מצלמות היקפיות עם אפשרות להצגת התמונה מתחת לגחון הרכב ומערכת שמע של מארק לווינסון עם 25 רמקולים.

לקסוס LX

מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים מפיק 409 כ"ס, 26 כ"ס יותר מה-V8 בנזין אטמוספרי בנפח 5.7 ליטר ב-LX570 היוצא. המנוע הקטן יותר מאפשר למקם מאחור ונמוך יותר את מערכת ההנעה ובכך להפחית משקל מחרטום הרכב. תיבת 10 הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) עם הנעה כפולה-קבועה והילוך כוח משלימים את שרשרת ההנעה.
תצורת המיתלים זהה לזו ב-LX570 היוצא (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) אבל הגיאומטריה שונה, מהלך המתלה ארוך יותר מלפנים ונבחר מיקום שונה לבולמי הזעזועים מאחור, במטרה לשפר את הנוחות. הם נתמכים קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים, עם מערכת הידראולית ממוחשבת המאפשרת מרווח גחון משתנה.

לקסוס LX

רשימת עזרי השטח כוללת בורר מצבי נהיגה שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, ומאפשר כעת הפעלה גם ב-4H (רק בהילוך כוח בדגם היוצא). כבעבר יש בקרת זחילה המשמשת כמעין בקרת שיוט לשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי-פנימי ומקטינה כך את רדיוס סיבוב. בצפון אמריקה משווקה ה-LX גם בגרסת F ספורט הכוללת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, כיול שונה לבולמי הזעזועים ולמוט המייצב, אך זו לא תוצע כאן.

לקסוס LX

כעבר, לקסוס תציע אפשרות לצמד שורות מושבים מאחור עם מקום לשבעה נוסעים, או בגרסה מהודרת לארבעה בלבד עם צמד כורסאות מתכוונות מאחור הכוללות הדום לנוסע מימין, קונסולה מרכזית ביניהן עם מסך מגע לשליטה במערכת הבידור-נוחות, משטח טעינה אלחוטי ושקע חשמל. ה-LX מצויד במערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת. 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה