דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הרכבים הנמכרים ביותר באירופה ב-2019

Getting your Trinity Audio player ready...

15,750,000 רכבים חדשים עלו על כבישי אירופה בשנת 2019 - כך עולה מדו"ח שפרסמה JATO, אשר סוקר את נתוני המכירות ב-27 מדינות בולטות באירופה. מדובר בצמיחה של 1.1% ביחס למכירות בשנת 2018 ובנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2007 - ערב המשבר הכלכלי.

המותג המוביל באירופה הוא פולקסווגן, בפער ניכר על פני רנו שבמקום השני. מתוך 6 המותגים המובילים, 3 הגרמניות רשמו צמיחה - בעוד היתר ירדו מעט או שמרו על כוחן. אופל רשמה ירידה אך צפויה לתקן את המספרים בשנה הבאה עם סדרה של דגמים חדשים ומחודשים, סקודה צמחה גם היא על אף החלפתה הקרבה של האוקטביה ולמעשה מרבית המותגים רשמו צמיחה כזו או אחרת.

ירידות בולטות נרשמו גם אצל ניסאן, שממתינה למסירות המשמעותיות של הג'וק החדש, וכן אצל פיאט והונדה. 

מבין מותגי היוקרה בולטת לרעה אודי, שבישראל מובילה את השוק ובאירופה מדורגת מתחת לב.מ.וו ומרצדס. וולוו נמצאת רק במקום ה-18 עם קצת יותר משליש מהמכירות של מרצדס, ואילו לקסוס מכרה באירופה פחות מ-100,000 כלי רכב. 

מכירות הרכבים ההיברידיים והחשמליים צמחו באירופה בשנה החולפת מ-6 ל-8%, כאשר מובילת השוק - כמו בישראל - היא טויוטה קורולה החדשה, אך זו משווקת במערב אירופה בעיקר בתצורות ההאצ'בק והסטיישן. מכירות הדיזל רושמות צלילה דרמטית ומגיעות לנתח שוק של 32% בלבד, אחרי 8 שנות ירידה. רכבי הבנזין תפסו נתח של כ-60% מהמסירות. נציין כי רק בשנת 2014, לפני 6 שנים, נמכרו באירופה 53% דיזלים, 43% בנזין ו-2% היברידיות וחשמליות.

מבין הדגמים החשמליים טסלה מודל 3 מובילה עם כ-94,000 מסירות, אחריה רנו זואי שמכרה כמחצית מהכמות של טסלה ואחריהן ב.מ.וו i3 וניסאן ליף עם כ-32,000 מסירות לכל אחת מהן.


המותג שממשיך להוביל את השוק האירופי הוא פולקסווגן, ואחריו ניתן למצוא את רנו, פורד ופיג'ו. מותגי היוקרה מרצדס וב.מ.וו תופסים את המקומות החמישי והשישי, ואילו אודי - שבישראל מובילה את שוק היוקרה - מסתפקת באירופה במקום התשיעי.

ברשימת הדגמים ניתן עדיין להבחין בדומיננטיות של רכבי הסופר מיני, שמהווים 5 מתוך 7 הדגמים הנמכרים ביותר - על אף שרובם רשמו ירידות בולטות. על חשבונן של הקטנות והמשפחתיות נרשמה עליה במכירות של רכבי הפנאי, במיוחד בדגמים כמו רנו קפצ'ור, דאצ'יה דאסטר, פולקסווגן טי רוק (שלא מוצע בישראל) ופורד קוגה. 

מתוך 25 הדגמים הנמכרים באירופה, 20 דגמים משתייכים למותגים אירופאיים, 3 משתייכים למותג אמריקאי (פורד) ורק שני דגמים מגיעים ממותגים יפניים (ניסאן קשקאי וטויוטה יאריס) - ושניהם מיוצרים באירופה. אף דגם קוריאני או לא הגיע ל-25 הדגמים המובילים. בישראל, לשם ההשוואה, ברשימת 25 הדגמים הנמכרים ישנם 9 דגמים ממותגים יפניים, 8 קוריאניים, 7 אירופאיים ורכב אחד ממותג אמריקאי.

המספרים מבוססים על נתוני JATO ל-27 מדינות באירופה: אוסטריה, איטליה, אירלנד, אסטוניה, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, הונגריה, יוון, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, נורווגיה, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת, קרואטיה, רומניה, שוודיה ושוויץ.

 

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה